پرده سینما

دلقک نماینده برزیل در اسکار شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایندگان برزیل، کلمبیا و اسلواکی در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار مشخص شدند.

به گزارش خبرآنلاین، برزیل فیلم دلقک را به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

کمیته‌ای هفت نفره متشکل از نمایندگان صنعت فیلمسازی، منتقدان و دولت برزیل روز پنجشنبه دلقک را به عنوان نماینده این کشور انتخاب کرد.

ملو در این فیلم نقش بنجامین را بازی می‌کند که با پدرش (پائولو ژوزه) در قالب یک دلقک سیرک کار می‌کند. او که در این سیرک بزرگ شده، دچار بحرانی اگزیستانسیالیستی می‌شود. بنجامین کار در سیرک را رها می‌کند و یک شغل عادی پیدا می‌کند.

دلقک فیلمی هنری است، با این حال با 6.8 میلیون دلار فروش در گیشه‌های فروش تحلیل‌گران را غافلگیر کرد. این فیلم اکتبر پیش در 135 سینما در برزیل اکران شد.

این فیلم جوایز اصلی جشنواره پائولینیا و بیشتر جوایز سالانه و گروه‌های منتقدان در برزیل را برد و از مواردی بود که سینماروها و منتقدان به یک اندازه از آن استقبال کردند.

تریلر جنایی کارتل دله‌دزدها ساخته کارلوس مورنو نماینده کلمبیا در بخش فیلم خارجی‌زبان است.

این فیلم بر مبنای داستان زندگی آندرس لوپز که قبلا قاچاقچی مواد مخدر بود، ساخته شده است. خاطرات لوپز اولین بار در قالب فیلمی تلویزیونی در کلمبیا به تصویر درآمد. او یکی از فیلمنامه‌نویسان کارتل دله‌دزدها هم هست.

دیگو کاداوید، کونو بکر در این فیلم بازی می‌کنند و تام سایزمور هم نقش یک مامور مبارزه با مواد مخدر را بازی می‌کند.

مورنو یکی از چهره‌های آشنا در جشنواره ساندنس است. فیلم‌های قبلی او سگ سگ می‌خورد و همه مردگان تو در ساندنس نامزد دریافت چند جایزه بودند.

اسلواکی هم ساخت خاکستر اولین فیلم بلند داستانی ایوتا گروفووا را که یک مستندساز است، به آکادمی معرفی کرد.

 این فیلم که تولید مشترک اسلواکی و جمهوری چک است، نگاهی واقع‌گرایانه و تلخ به فحشا در یک شهر مرزی در اروپای شرقی دارد. داستان درباره یک دختر جوان روما (مجار رومانیایی‌تبار) به نام دوروتکا (دوروتا بیلا) است که برای کار در یک کارخانه نساجی به جمهوری چک می‌رود.

ساخت خاکستر با حضور بازیگرانی که بیشتر آن‌ها غیرحرفه‌ای هستند، ساخته شده و تعدادی از صحنه‌های فیلم به صورت انیمیشن ساخته شده است. این فیلم برای معرفی به اسکار با 10 رقیب روبرو بود.

در همین حال لوکزامبورگ برای سومین سال پیاپی در رقابت اسکار شرکت نخواهد کرد. کمیته انتخاب این کشور اعلام کرد هیچ یک از فیلم‌های تولیدشده در این کشور در سال گذشته قابلیت رقابت در جوایز اسکار را ندارد.

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 10 ژانویه 2013 (21 دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء جوایز 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1391/6/31
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.