پرده سینما

شمقدری: جشنواره فیلم مقاومت یک ودیعه الهی است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: سازمان سینمایی برگزاری دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت را یک ودیعه الهی می داند.

 

رئیس سازمان سینمایی کشوردر آستانه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس، جواد شمقدری معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور طی پیامی به جامعه سینمایی و رسانه ای کشور برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و ارزشی را در سی و دومین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی یک ودیعه الهی توصیف کرد.

به گزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور در بخش دیگری از این پیام عنوان کرد: سازمان سینمایی درآغازین ماه های فعالیت خود برگزاری دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت را یک ودیعه الهی می داند که در راستای اهداف و برنامه های خود دفاع مقدس و مضامین ارزشمند متاثر از آن همچون مقاومت و بیداری اسلامی را بیش از گذشته در طراحی استراتژیک و برنامه های کلان خود قرار دهد تا در ساختار مهندسی فرهنگی نظام نقشه اصلی راه قرار گیرد.

وی درآستانه سی و دومین سالگرد آغازجنگ تحمیلی و دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت تاکید کرد: جا دارد دورنمای برتر سینمای مقاومت و دفاع مقدس دوباره بازخوانی شود، کاستی ها و چالش ها کنار رود و دوره جدیدی از حیات سینمای دفاع مقدس رقم خورد.

در گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس، متن کامل پیام جواد شمقدری به این شرح آمده است:

هوالمصوّر

هشت سال دفاع مقدس ایران یک دوره پرافتخار تاریخی و صرفا، فرهنگ مبارزه و مقاومت یک ملت آرمان خواه نیست، بلکه برهه ای وام گرفته از حماسه عاشورا و فرهنگ شهادت طلبی است که درخلقت تجلی یافت و تا همیشه تاریخ در تارک حیات بشر تلالو خواهد داشت و الهام بخش همه مظلومان و مستضعفان خواهد بود.

سینمای دفاع مقدس تلاش عاشقانی است که در بازتاب این حقیقت بزرگ و دست یابی به زوایای پررمز و راز آن مسیر طلایی و پرمشقتی در پیش گرفته اند و رسالت انسانی و دینی خود می دانند تا در مقام و سلک یک هنرمند فیلمساز روایت گر زیبایی هایی باشند که فرشتگان در حسرت آن می سوزند و در تقلای معرفت آن به فرمان الهی بر آدمی سجده می نمایند.

سینمای ایران افتخار دارد که در دامن آن سینمای دفاع مقدس نُزج گرفت و به برکت آن هویت و معنای حقیقی خود را ثبت کرد.

در سی و دومین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و در دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت جا دارد دورنمای برتر سینمای مقاومت و دفاع مقدس دوباره بازخوانی شود، کاستی ها و چالش ها کنار رود و دوره جدیدی از حیات سینمای دفاع مقدس رقم خورد.

به امید آنکه این جشنواره مسئولیت های تاریخی و فرهنگی همه دست اندرکاران عرصه فرهنگ و سینما را به حوزه ارزش ها و مفاهیم و معانی متعالی دوران دفاع مقدس توجه دهد و تذکاری باشد که ماموریت ها و رسالت های فراموش شده را دوباره در مرکز تصمیمات و فعالیت ها و برنامه های سینمایی کشور قرار دهد.

سازمان سینمایی درآغازین ماه های فعالیت خود برگزاری دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت را یک ودیعه الهی می داند که در راستای اهداف و برنامه های خود دفاع مقدس و مضامین ارزشمند متاثر از آن همچون مقاومت و بیداری اسلامی را بیش از گذشته در طراحی استراتژیک و برنامه های کلان خود قرار دهد تا در ساختار مهندسی فرهنگی نظام نقشه اصلی راه قرار گیرد.

 جواد شمقدری معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور



 تاريخ ارسال: 1391/7/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.