پرده سینما

287 اثر در سومین دوره مسابقه فیلمنامه نویسی جشنواره فیلم کودک رقابت می کنند

پرده سینما









287 اثر در سومین دوره مسابقه فیلمنامه نویسی بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان رقابت می کنند.

پوستر جشنواره فیلم کودکبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری جشنواره فیلم کودک، سیدمحمود افسریان دبیر این بخش از جشنواره تصریح کرد: خوشبختانه استقبال چشمگیری از بخش مسابقه فیلمنامه نویسی شده به گونه ای که آمار فیلمنامه های رسیده به دبیرخانه جشنواره با دوره های قبلی قابل قیاس نیست. آمار فیلمنامه های امسال بیش از 2 برابر آثار جشنواره بیست و پنجم است.

وی خاطر نشان کرد: برای این که فرآیند انتخاب و داوری فیلمنامه ها بهتر صورت گیرد دو عضو جدید به داوران افزوده شد و هم اکنون 9 هنرمند و کارشناس ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را آغاز کرده اند. مصطفی جمشیدی و حمید سلیمی داوران جدید این بخش از جشنواره هستند.   

مسعود کرامتی (نویسنده ، کارگردان و بازیگر)، غلامرضا رمضانی(نویسنده و کارگردان سینما)،‌ محمد حسین نیرومند(کارشناس فرهنگی و سینما)،‌ علی روئین تن(نویسنده و کارگردان سینما) ،حمید جمدر (کارشناس سینما)، شهرام اشرف ابیانه (کارشناس سینما) و مینو فرشچی(فیلمنامه نویس) سایر اعضای هیئت داوری و انتخاب سومین مسابقه فیلمنامه نویسی کودک هستند.

افسریان در ادامه افزود: استقبال فیلمنامه نویسان نشان داد که این بخش از جشنواره به جایگاه مطلوبی رسیده و می توان چشم انداز خوبی را برای آن ترسیم کرد با بررسی آثار و معرفی فیلمنامه های شاخص شاید بتوان مشکلات حوزه فیلمنامه نویسی در سینمای کودک را تا حدودی رفع کرد.

افسریان یادآور شد: آثار رسیده به سومین دوره مسابقه فیلمنامه نویسی کودک شامل 175 اثر از تهران، 47 اثر از اصفهان، 12 اثر از کرج، 8 اثر از مشهد و 45 اثر از سایر شهرستان ها می شود. از میان این آثار 112 عنوان فیلمنامه و 175 عنوان طرح به دبیرخانه جشنواره رسیده است. 

دبیر بخش مسابقه فیلمنامه نویسی جشنواره فیلم کودک با اعلام آغاز به کار هیات انتخاب ، ادامه داد: پیش بینی می شود که آثار این بخش از جشنواره تا 14 مهر ماه معرفی شوند همچنین فیلمنامه های برگزیده در مراسم افتتاحیه مورد تقدیر قرار می گیرند.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از 17 تا 21 مهر ماه جاری در اصفهان برگزار می شود.

 


 تاريخ ارسال: 1391/7/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.