پرده سینما

شهردار اصفهان: اختصاص هزینه برای گسترش فیلمسازی کودک و نوجوان واجب است

پرده سینما







 

 

 

شهردار اصفهان از توجه به سنت های تاریخی و اسلامی در برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان خبر داد.

پوستر بیست و ششمین جشنواره فیلم کودکدکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار اصفهان در بازدید از ستاد اجرایی برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، تصریح کرد:‌باید توجه داشته باشیم امروزه هر تکنولوژی که بخواهد نهادینه شود آن تکنولوژی باید با مقوله فرهنگ ادغام شود تا بتواند در جامعه برای خود جایی پیدا کند. سینمای کودک و نوجوان امری است که در مقوله فرهنگ جای ویژه ای دارد و در عین حال تخصصی است.

شهردار اصفهان با اشاره به این که باید هنر هفتم در دست ما باشد تا فرهنگ سازی کنیم، گفت: اصفهان از نظر بحث های فرهنگی و هنری سرآمد است و متعلق به بخش ملی و منطقه ای است و هنرمندان ما اگر در این حوزه ها ورود کنند ما می توانیم نشاط خانواده و کودکان خود را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: اصرار ما بر این است که شهر و شهروند سالم داشته باشیم و کودک ما که زیربنای این ساختار است اگر دارای روحیه با نشاط و سالم باشد می تواند در این بستر سازی به ما کمک کند.

سقائیان نژاد با اعلام این مطلب که در راه بستر سازی فیلم کودک و نوجوان باید هزینه کرد، افزود: ایجاد و ترویج فرهنگ در بین جوامع از ملزوماتی است که باید به آن دقت کرد و نسبت به فراهم کردن شرایط آن که در نهایت به اختصاص اعتبار می انجامد اقداماتی مثمر ثمر صورت داد.

وی اختصاص هزینه در رابطه با ایجاد فرهنگ و تولید فیلم کودک را کاملا ضروری دانست و گفت: من به طور قطع باور دارم که هزینه در راستای فیلم کودک و نوجوان کاملا مباح است و معتقدم که باید فرهنگ فیلم سازی اسلامی را از پایه شروع کرد.

شهردار اصفهان گفت: اصفهان از نظر بحث های فرهنگی، تمدنی و هنری سرآمد است و اگر بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم  چشم اندازی برای این موضوع فراهم شود و ما می توانیم با استفاده از این پتانسیل فضای شاد را برای کودک و نوجوان فراهم کنیم.

وی افزود: کودکان ما در پرتو این فعالیت ها می توانند در آینده مسئولیت های بزرگتری را قبول کنند و به اعتقاد من از نظر فرهنگی باید شهر سالم داشته باشیم و قائدتا کودک ما که زیربنای این ساختار است می تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

وی اظهار داشت: برای برگزاری هرچه بهتر بیست و ششمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان باید تمام تجارب 25 دوره گذشته را مد نظر خود قرار داد  تا در این جشنواره پیاده کنیم که بتوانیم یک جشنواره مطلوب را داشته باشیم.

وی ظرفیتهای اصفهان را با توجه به غنای فرهنگی و تاریخی، برای حضور جشنواره فیلم کودک و نوجوان مناسب دانست.

شهردار اصفهان به حضور نهاد های اجرایی در کنار یکدیگر اشاره کرد و افزود: قطعا با حضور نهادهای اجرایی همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و غیره می توانیم به یک فضای مطلوب برسیم و شهرداری نیز برای پیشبرد این فعالیت فرهنگی از حمایت های خود دریغ نمی کند.


 تاريخ ارسال: 1391/7/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.