پرده سینما

«پنجره عقبی» آلفرد هیچکاک با نام جدید بازسازی می شود

پرده سینما







 

 

 

فیلم کلاسیک پنجره عقبی آلفرد هیچکاک، با حال و هوایی تازه دوباره‌سازی می‌شود. این درام دلهره‌آور را تاد فیلیپز کارگردانی می‌کند.

آلفرد هیچکاکبه گزارش خبرگزاری فارس، فیلمی که با نام به چشمهایت اعتماد کن ساخته می‌شود، بر اساس قصه زمان پرخواننده لیندود براسلی به همین نام جلوی دوربین می‌رود.

منتقدان سینمایی از قصه کتاب به عنوان یک داستان دلهره‌آور اسم می‌برند که با الهام از فیلم هیچکاک، قصه‌ای ضد دولتی را تعریف می‌کند.

خط اصلی قصه، درباره مرد جوانی به نام توماس کیلبراید است که مثل کاراکتر اصلی پنجره عقبی، به شکلی پنهانی مشغول تماشای زندگی بقیه مردم است.

این جوان که در عین حال آدمی خیالباف است با استفاده از یک سایت اینترنتی و نقشه آن، فکر می‌کند از سوی سازمان سیا ماموریت دارد، جزییات زندگی شهرها را زیر نظر خود داشته باشد.

یک روز او حین جست‌و جوهای خود، چیزی را می‌بیند که ظاهراً نباید ببیند. جلوی چشم او زنی از اهالی نیویورک در پشت پنجره اتاق خود به قتل می‌رسد.

این اتفاق، زندگی توماس را دگرگون می‌کند و به‌زودی سر و کله ماموران سازمان سیا پیدا می‌شود که قصد دارند این شاهد قتل را از بین ببرند.

توماس که درگیر تئوری توطئه شده راه فرار را در پیش می‌گیرد و در عین حال، تلاش دارد در این رابطه دست به افشاگری عمومی بزند.

ریدلی اسکات فیلم‌ساز سرشناس و شرکت فیلم‌سازی او، یکی از تهیه‌کنندگان اصلی به چشمهایت اعتماد کن است.

هنوز زمانی برای شروع کار فیلم‌برداری فیلم تعیین نشده و قرار است یکی از بازیگران مطرح روز سینما در نقش کاراکتر اصلی آن بازی کند.

با وجود شباهت‌های بسیار زیاد قصه به چشمایت اعتماد کن و پنجره عقبی، سازندگانش آن را نسخه دوباره‌سازی شده این فیلم نمی‌دانند.

علت این اظهار نظر این است که آن ها مجبور نشوند حق تالیف به مالکان فیلم کلاسیک هیچکاک پرداخت کنند.

نکته جالب در ارتباط با به چشمهایت اعتماد کن این است که تاد فیلیپز کارگردان آن، بیشتر به عنوان یک کمدی‌ساز شناخته شده تا کارگردان فیلم‌های دلهره‌آور.

وی هم اکنون قسمت سوم کمدی خانوادگی هنگ‌آور را می‌سازد که آخرین قسمت این مجموعه فیلم پرفروش است.


 تاريخ ارسال: 1391/7/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.