پرده سینما

سیمافیلم از «یک خانواده‌ی محترم» شکایت کرد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیمافیلم از تهیه‌کننده فیلم سینمایی یک خانواده محترم شکایت کرد.

 

یک خانواده محترمسیدحسین مسیح‌پور، مدیر روابط عمومی سیمافیلم، در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب گفت: همانطور که قبلاً هم تاکید کرده بودیم سیمافیلم هیچ‌گونه مشارکتی در فیلم سینمایی یک خانواده محترم نداشته و به همین دلیل استفاده از آرم این نهاد در تیتراژ آن فیلم خلاف قانون بوده است، حتی اگر یک بار انجام شده باشد، به همین دلیل سیمافیلم از این اقدام رسماً شکایت کرده است.

مسیح‌پور درباره وضعیت مشارکت سیمافیلم برای تولید یک خانواده محترم بار دیگر توضیح داد: همانطور که قبلاً هم گفته‌ایم این فیلم هیچ ربطی به سیمافیلم ندارد، آقای آفریده روزی فیلمنامه‌ خوبی آوردند که خوانده شد و سیمافیلم مشروط به انجام اصلاحاتی قبول کرد که در این پروژه مشارکت کند و ایشان رفتند که آن اصلاحات را انجام دهند، اما پس از آن ما دیگر ایشان را ندیدیم.

وی ادامه داد: پس از مدتی شنیدیم که ایشان در حال ساخت یک خانواده محترم هستند و در واقع آن توافق شفاهی برای اصلاحات فیلمنامه اجرا نشده بود. در همان زمان سیمافیلم کتباً به ایشان اعلام کرد که ساخت این فیلم بر اساس توافق شفاهی انجام شده نیست و بنابراین ما هیچ مشارکتی در این پروژه نخواهیم داشت.

روابط عمومی سیمافیلم با تأکید بر اینکه هیچ قرارداد کتبی برای مشارکت با یک خانواده محترم امضاء نشده بود، خاطرنشان کرد: آقای آفریده قبل از تولید یک خانواده محترم با سیمافیلم چند قرارداد داشتند اما قویاً تاکید می‌کنیم که ساخت این فیلم هیچ ارتباطی به ما ندارد.

یک خانواده محترم به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی محمد آفریده تنها فیلم سینمایی از ایران بود که در جشنواره کن امسال به نمایش درآمد. این فیلم که با مشارکت تهیه‌کننده فرانسوی ساخته شده است واکنش‌های متفاوتی را در برداشته و هنوز در ایران در هیچ محفل رسمی اکران نشده است.

همچنین نکته جالب توجه درباره این فیلم این است که مهدی عظیمی (مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) در گفت‌وگویی تاکید کرده بود که با توجه به عدم دریافت پروانه ساخت برای یک خانواده محترم این اداره کل حتی فیلم را برای دریافت پروانه نمایش بررسی هم نخواهد کرد.


 تاريخ ارسال: 1391/7/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.