پرده سینما

فیلم جدید اصغر فرهادی در پاریس در حال فیلمبرداری است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اصغر فرهادیکارگردان برنده اسکار فیلمبرداری اولین فیلم فرانسوی‌زبان خود را از هشتم اکتبر در پاریس آغاز کرد. به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید اصغر فرهادی را الکساندر ماله-گی تهیه‌کننده فرانسوی برای شرکت «ممنتو فیلمز پروداکشنز» تهیه می‌کند.

بره‌نیس بژو بازیگر فرانسوی که برای فیلم صامت و سیاه و سفید هنرمند نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب شد و برای این فیلم جایزه سزار را برد و طاهر رحیم بازیگر فرانسوی برنده جایزه سزار برای فیلم یک پیامبر و علی مصفا بازیگر ایرانی، در فیلم فعلاً بی‌نام فرهادی مقابل دوربین می‌روند.

پولین بورله که در فیلم زندگی زیبا نقش ادیت پیاف در کودکی را به عهده داشت، الیس اگیس، ژان ژستن و بابک کریمی بازیگر جدایی نادر از سیمین فیلم قبلی فرهادی، دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فرهادی 40 ساله، پیش از این پنج فیلم بلند داستانی کارگردانی کرده از جمله درباره الی که سال 2009 در جشنواره برلین برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان شد و جدایی نادر از سیمین که در جشنواره برلین برنده جوایز خرس طلایی همین طور جوایز بهترین گروه بازیگری مرد و زن شد و پارسال جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را برد.

فرهادی و ماله-گی ماه مه در جشنواره کن اولین جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا را دریافت کردند. جزئیات داستان فیلم جدید فرهادی هنوز اعلام نشده است. فیلمبرداری قرار است به مدت 14 هفته تا 11 ژانویه 2013 ادامه داشته باشد و فیلم احتمالاً بهار سال آینده آماده نمایش می‌شود.  شرکت ایتالیایی «BIM Distribuzione» و چند شرکت فرانسوی دیگر در تولید این فیلم نقش دارند. ممنتو حق پخش این فیلم در فرانسه و حقوق پخش بین‌المللی آن را در اختیار دارد.

 

پایگاه خبری سینمای ‌اروپا / 25 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1391/8/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.