پرده سینما

«عشق» هانکه پیشتاز نامزدهای جوایز اسکار اروپا شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

پوستر  فیلم عشقدرام عشق به کارگردانی میشائل هانکه در بیست و پنجمین دوره جوایز فیلم اروپا در شش بخش نامزد دریافت جایزه است.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جوایز فیلم اروپا (EFA) که از آن به عنوان معادل اروپایی جوایز اسکار یاد می‌شود، روز شنبه اسامی نامزدهای این دوره جوایز خود را اعلام کردند.

عشق ساخته میشائل هانکه تولید مشترک اتریش، فرانسه و آلمان در شش بخش بهترین فیلم اروپا، کارگردان اروپا (هانکه)، بازیگر زن اروپا (امانوئل ریوا)، بازیگر مرد اروپا (ژان-لویی ترنتینیان)، فیلمنامه‌نویس اروپا (هانکه) و جایزه کارلو دی پالما بهترین فیلمبردار اروپا (داریوش خنجی) نامزد دریافت جایزه است.

 ترنتینیان و ریوا بازیگران کهنه‌کار فرانسوی در این فیلم نقش زن و شوهری سالخورده را بازی می‌کنند که وقتی زن سکته مغزی می‌کند، رابطه غنی و توام با عشق آن‌ها مورد آزمون قرار می‌گیرد. عشق ماه مه در جشنواره فیلم کن برنده جایزه نخل طلایی شد.

 این فیلم نماینده اتریش در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار است و شرکت سونی پیکچرز کلاسیکس حق پخش آن در آمریکای شمالی را به عهده دارد.

عشق در بخش بهترین فیلم اروپا با فیلم فرانسوی تسخیرناپذیر ساخته اریک تولدانو و اولیویه ناکاش و نماینده فرانسه در اسکار، شرم به کارگردانی استیو مکویین از بریتانیا، فیلم آلمانی باربارا ساخته کریستیان پتسولد و نماینده آلمان در اسکار، سزار باید بمیرد به کارگردانی پائولو و ویتوریو تاویانی برادران فیلمساز ایتالیایی، برنده خرس طلای جشنواره فیلم برلین و نماینده ایتالیا در اسکار و فیلم دانمارکی شکار ساخته توماس وینتربرگ رقابت می‌کند.

شرم بجز بخش بهترین فیلم در بخش‌های بهترین کارگردان، بازیگر مرد (میشائل فاسبیندر)، فیلمبردار (شان بابیت) و تدوین‌گر (جو واکر) هم نامزد دریافت جایزه است.

 فیلم موفق تسخیرناپذیر در بخش‌های بهترین بازیگر مرد (فرانسوا کلوزه و عمر سی) و فیلمنامه (تولدانو و ناکاش) نیز بخت دریافت جایزه را دارد.

 کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند جوایز فیلم اروپا 2012 محل رویارویی دو فیلم تسخیرناپذیر و عشق باشد. فیلم اول یک بلاک‌باستر اروپایی است که در دنیا 398 میلیون دلار فروخته و فیلم دوم یک نمونه فوق‌العاده از یک فیلم هنری و مؤلف اروپایی است.

دو فیلم قبلی هانکه - پنهان در 2005 و روبان سفید در 2009 – برنده جایزه بهترین فیلم اروپا شدند.

هانکه در بخش بهترین کارگردان با مکویین، برادران تاویانی، وینتربرگ و نوری بیلگه جیلان (روزی روزگاری در آناتولی) رقابت می‌کند. روزی روزگاری در آناتولی سال 2011 جایزه بزرگ جشنواره کن را برد.

 به جز ریوا دیگر نامزدهای جایزه بهترین بازیگر زن عبارتند از امیل دوکن برای بچه‌های ما، نینا هاس برای باربارا، مارگارت تیسل برای بهشت: عشق و کیت وینسلت برای کشتار.

 ترنتینیان، فاسبیندر، کلوزه و سی در بخش بهترین بازیگر مرد، مَس میگلسن برای شکار و گری اولدمن برای تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس را به عنوان رقیب پیش رو دارند. میگلسن برای بازی در شکار جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را دریافت کرد.

 مراسم بیست و پنجمین دوره جوایز فیلم اروپا 1 دسامبر (11 آذر) در مالت برگزار می‌شود. برناردو برتولوچی فیلمساز ایتالیایی در این مراسم جایزه یک عمر دستاورد آکادمی فیلم اروپا را دریافت می‌کند.

 

ورایتی / 3 نوامبر / ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1391/8/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.