پرده سینما

تاکنون221 فیلم از 58 کشور جهان متقاضی حضور در جشنواره سی و یکم فجر شدند

پرده سینما







 

 

 

تاکنون 221 عنوان فیلم از 58 کشور جهان متقاضی حضور در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شدند.

این در حالی است که هنوز یک هفته به مهلت دریافت آثار بخش بین الملل باقی مانده است.

جشنواره بين المللي فيلم فجر به گزارش سایت پرده سینما روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اعلام این خبر افزود: تعداد فیلم های دریافتی از کشورهای مختلف جهان تاکنون 221 عنوان می باشد این در حالی است که جمع بندی نهایی آمار این بخش بزودی از سوی بخش بین الملل جشنواره فجر پس از پایان مهلت فراخوان اعلام خواهد شد.

برپایه این خبر مهلت دریافت آثار بخش بین الملل 15 آذر ماه می باشد که پیش بینی می شود تعداد آثار دریافتی افزایش خواهد یافت.

در این خبر آمده است: اروگوئه، مکزیک، فرانسه، سوئیس، تایلند، لوگزامبورگ، بلژیک، سنگال، آلمان، کلمبیا، ایرلند، مجارستان، هلند، ژاپن، اندونزی، اتریش، چین، بوسنی و هرزگوین، آرژانتین، برزیل، اسپانیا، دانمارک، شیلی، هند، کانادا، ایتالیا، سنگاپور، کرواسی، بلغارستان، روسیه، مصر، کره جنوبی، استونی، جمهوری مقدونیه، سوریه، اکراین، الجزایر، پرتغال، امریکا، مونته نگرو، مراکش، عراق، امارات متحده عربی، لبنان، انگلستان، نروژ، فنلاند، فیلیپین، آذربایجان، ترکیه، یونان، تونس، سوئد و غیره از جمله کشورهای متقاضی شرکت در سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر هستند.

مسابقه سینمای جهان،در چهار بخش جام جهان نما،سینمای سعادت،جشنواره جشنواره ها و نمایش وی‍ژه برگزار خواهد شد.

برپایه این خبر، بخش سینمای جهان با هدف شناخت و ارزیابی آن‌گونه از توانایی‌ها و ظرفیت‌های انسانی که موقعیت یگانه او را در جهان متمایز می‌سازد، با عنایت به شرایط ویژه دنیای امروز و با رویکرد ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، معضل تروریسم، حقوق بشر و بیداری ملت‌ها برگزار می‌گردد.

و کلیه آثاری را در بر می گیرد که سال تولید آثار از ۲۰۱۰ میلادی به بعد باشد تا بهمن‏ماه ۱۳۹۱ در ایران اکران نشده باشد و در دوره‏های قبلی جشنواره هم اکران نشده باشد.

شایان ذکر است سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از تاریخ 12 لغایت 22 بهمن ماه 1391 به دبیری محمدرضا عباسیان برگزار می‏نماید.


 تاريخ ارسال: 1391/9/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.