پرده سینما

«من مادر هستم» سانسور می شود

پرده سینما







 

 

 

سکانس‌های پایانی فیلم سینمایی من مادر هستم تغییر می‌کند.

من مادر هستممهدی عظیمی میرآبادی عنوان کرد: برای برطرف شدن سوء تفاهم های پیش آمده در خصوص فیلم من مادر هستم قرار است بدون پایین کشیدن فیلم از اکران اصلاحاتی بر روی فیلم اعمال شود.

سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی درباره تغییر سکانس های پایانی فیلم سینمایی من مادر هستم به مهر گفت: قرار است پایان بندی این فیلم سینمایی تغییر کند. البته فیلم از اکران پایین کشیده نخواهد شد و به مرور اصلاحاتی را که قرار است صورت گیرد بر روی همه نسخه های فیلم اعمال می شود!

وی درباره چگونگی اطلاحات فیلم گفت: اصلاحاتی که قرار است انجام گیرد به صورت جزئی به تهیه کننده اعلام می شود و تهیه کننده موظف است ایراداتی را که در پایان بندی فیلم وجود دارد بر طرف کند. این تصمیم برای برطرف شدن سوءتفاهم هایی که درباره فیلم به وجود آمده گرفته شده است.

وی درباره اینکه آیا این تصمیم ارتباطی به صحبت های حجت الاسلام رسایی در برنامه هفت دارد یا خیر گفت: تصمیم بر تغییر پایان بندی فیلم در شورای عالی اکران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده که وزیر ارشاد یکی از اعضای این شورا است. بنابراین این نظر که تغییرات اعمال شده به صحبت‌های حجت الاسلام رسایی در برنامه هفت ارتباط پیدا می کند دیگر محلی از اعراب ندارد.

حبیب کاوش هم در این رابطه گفت: به نظرم هیچ اشکالی ندارد که حتی در حال اکران فیلم هم اگر صحنه‌ای از آن باعث جریحه دار شدن احساسات بخشی از جامعه شده باشد، حذف شود.

در همين رابطه سخنگوی شورای صنفی نمایش و اتحادیه تهیه کنندگان هم در گفت و گويي مبنی بر اینکه آیا امکان دارد پس از صدور پروانه نمایش و اکران شدن فیلم مسئولین بگویند که برخی صحنه‌ها باید اصلاح می‌شده اما نشده است،‌ بیان کرد: بله احتمال دارد ممکن است در یک روندی اشکالاتی پیش بیاید.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است که شورای پروانه نمایش درخواست بدهد که باید فلان صحنه فیلم حذف شود اما من فیلم‌ساز آن صحنه را حذف نکنم و اتفاقاً ممکن است در فرایندی، این تخطی از دید مسئولین خارج بماند.

کاوش که در تجمع مقابل وزارت ارشاد حاضر بود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد هیچ اشکالی ندارد که اگر اشتباهی انجام شده همان موقع جلویش گرفته شود. هیچ ایرادی نیست که فیلمی پروانه نمایش گرفته باشد اما پس از آن که دیدیم یک صحنه و یا یک جمله احساسات بخشی از مردم را جریحه ‌دار کرده از فیلم حذف شود، اتفاقاً به نظرم این احترام به مخاطب است.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود بخشی از صحنه‌های پایانی فیلم من مادر هستم باید حذف شوند در حالی که این فیلم اکنون روی پرده است گفت: به نظرم اصلا اشکال ندارد. اگر دوستان متوجه شده‌اند که گنجاندن یک صحنه در فیلم باعث مشکل شده است هیچ اشکالی ندارد که حتی در حال اکران هم آن را اصلاح کنند.


 تاريخ ارسال: 1391/9/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.