پرده سینما

اکران فیلم جنجالی «من مادر هستم» در هشت شهر ممنوع شد

پرده سینما







 

 

 

جدیدترین فیلم جیرانی بعد از گذشت بیش از ده روز از آغاز اکران همچنان جنجالی است.

پوستر فیلم من مادر هستمبه گزارش مهر، به دنبال بالا گرفتن اعتراضات نسبت به نمایش عمومی فیلم من مادر هستم ساخته فریدون جیرانی وزیر ارشاد اعلام کرد که بخش‌هایی از این فیلم بدون اینکه نمایش عمومی آن متوقف شود برای گرفته شدن بهانه از معترضین حذف خواهد شد.

این درحالی است که حجت الاسلام طاهری گرگانی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت گویی ضمن وارد دانستن اشکالات به فیلم جیرانی گفته بود که باید نسخه فیلم بعد ازتغییرات برای بازبینی و قضاوت به کمیسیون فرهنگی مجلس نشان داده شود. قوه قضائیه نیز به دنبال نمایش یک نسخه از فیلم در شعبه نهم بازپرسی دادسرای رسانه اقدام به صدور احضاریه برای شمقدری؛ رئیس سازمان سینمایی و جیرانی و موسوی به عنوان کارگردان و تهیه کننده فیلم کرده است که با این وصف قاعدتا در صورت انجام اصلاحات قوه قضائیه نیز یکی از مراجعی است که باید آن را تایید کند.

از دیگر سو، برخی معترضین معتقدند ساختار فیلم در اساس به گونه ای است که اصلاح پذیر نیست و برخی نیز معتقدند حتی اگر قرار براصلاحات باشد باید نمایش عمومی فیلم متوقف و پس از انجام تغییرات یک نسخه از آن برای بازبینی به مراجع ذیصلاح تحویل داده شود و در صورت تایید نمایش عمومی از سر گرفته شود.

این درحالی است که مهدی عظیمی میرآبادی سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد درباره خبر وزیر ارشاد درباره اعمال شدن اصلاحات بر نسخه اکران شده من مادر هستم گفت: اعمال اصلاحات این فیلم طی چند روز گذشته در سینماهای کشور به شکل سینما به سینما آغاز شده است و با احتساب گفته امیر آبادی در واقع خبری از نمایش نسخه اصلاحی برای کمیسیون فرهنگی مجلس و قوه قضائیه نیست و درحالی که حتی سازندگان این فیلم نیزحاضر به توضیح درباره کیفیت اصلاحات فیلم نیستند ظاهراً معترضین هم باید قول سازمان سینمایی را که در واقع از آن به دادگاه شکایت برده اند بپذیرند.

در حالی که صدور احضاریه برای رئیس سازمان سینمایی و دوتن از عوامل ساخت فیلم من مادر هستم توسط شعبه نهم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه در واپسین ساعات اداری روز سه شنبه انجام شد و با توجه به تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا تا کنون حضور افراد احضار شده به دادگاه میسر نشده است ، اما اعتراض به نمایش عمومی فیلم من مادر هستم در سطح کشور ادامه داشته و هرروز دامنه گسترده تری پیدا می‌کند.

براین اساس و به دنبال جلوگیری از نمایش عمومی این فیلم در مشهد ، قم ،   کاشان ، بابل ، تبریز و رفسنجان ، اعتراض به نمایش این فیلم به شهرهای یزد و چالوس نیز رسید و به دلیل شدت اعتراضات نمایش من مادر هستم در این شهرها نیز متوقف شد.


 تاريخ ارسال: 1391/9/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.