پرده سینما

کرستوفر نولان از مرد خفاشی جدید می گوید

پرده سینما







 

 

 

کریستوفر نولان کارگردان سه گانه ابرقهرمانانه و کمیک استریپی بتمن، می‌گوید نسخه احیا شده و جدید سینمایی سوپرمن یک شوالیه تاریکی جدید نیست.

نمایی از پشت صحنه بتمنبه گزارش فارس، این فیلمساز در حالی این حرف را می‌زند که هفته قبل، تهیه‌کنندگان قسمت جدید سوپرمن به شباهت‌های آن با فیلم نولان اشاره کردند.

منتقدان سینمایی می‌گویند صحبت کریستوفر نولان که درنقطه مقابل گفته‌های تهیه‌کنندگان سوپرمن جدید قرار دارد  کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

هفته قبل تهیه کنندگان مرد آهنین (که به احیای قصه مجموعه فیلم سوپرمن می‌پردازد) گفتند این فیلم همان راهی را می‌رود که سه‌گانه شوالیه تاریکی رفت.

کریستوفر نولان مجموعه فیلم اکشن و ماجراجویانه مرد خفاشی را درسه‌گانه جدید دارد یک دنیای سرد، بی‌روح و تاریک کرد و قصه فیلم را از حال و هوای فانتزی داستانی‌های کمیک استریپی درآورد.

ظاهراً اشاره تهیه کنندگان مرد آهنین هم در همین رابطه بوده است و فیلم کمیک استریپی آنها هم فضایی تلخ و تاریک دارد.

اما کریستوفر نولان  که در کار نگارش فیلمنامه مرد آهنین همکاری داشته این ادعاها را رد می‌کند و می‌گوید چنین نیست.

به گفته وی: «هنگام نگارش فیلمنامه مرد آهنین، آن راهی را نرفتیم که برای قسمت اول سه‌گانه بتمنی من رفتیم. نمی‌خواهم تماشاگران فکرکنند ما همان تجربه را در این فیلم هم تکرار کرده‌ایم. این نکته را می‌گویم تا تماشاگران فیلم هنگام تماشای آن، با پیش داوری خاصی به تماشای آن ننشینند. فیلمنامه فیلم توانایی برقراری ارتباط قوی با تماشاگران خود را دارد. ولی این فیلم‌نامه، یک بتمن دیگر نیست.»

کمپانی برادران وارنر تهیه کننده هر دو مجموعه فیلم بتمن و سوپرمن، سال گذشته از نولان دعوت کرد تا در کار نگارش فیلمنامه سوپرمن جدید با سازندگان آن همکاری کند. این فیلمنامه را دیوید اس گویر و کریستوفرنولان، براساس طرحی ازکریستوفر نولان (و با نگاهی به قصه کمیک استریپی جری سیگل خالق کاراکتر سوپرمن) نوشته‌اند. نولان سه‌گانه معروف بتمنی خود را طی شش سال اخیر کارگردانی کرد و در زمان فیلم‌برداری سومین قسمت آن گفت که این قسمت از فیلم، آخرین قسمتی است که برای کمپانی برادران وارنر کارگردانی می‌کند. مرد آهنین با بازی هنری کاویل در نقش کلارک کنت /سوپرمن، تابستان سال آینده اکران عمومی خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1391/9/19
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>hd:

ابرقهرمان تنها بتمن

0+0-

پنجشنبه 7 شهريور 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.