پرده سینما

تارانتینو بازهم از خشونت در فیلم‌هایش دفاع کرد

پرده سینما









حساسیت‌های ایجاد شده پس از وقوع حادثه تیراندازی در مدرسه ایالت کانیتیکت، موجب حذف موقتی برخی صحنه‌های خشن از برنامه‌های تلویزیونی و سینما شده است.

تارانتینوبه گزارش ایسنا پس از وقوع حادثه دلخراش تیراندازی در مدرسه ایالت کانتیکت آمریکا و کشته شدن 25 دانش‌آموز و پرسنل مدرسه، هالیوود تصمیم به تعویق نمایش فیلم‌های حاوی صحنه‌های خشونت‌آمیز گرفت.

هالیوود پس از بروز حادثه تیراندازی، بخش دو سریال تلویزیونی مرد خانواده و پدر آمریکایی را به دلیل داشتن برخی صحنه‌های خشونت‌آمیز با توجه به شرایط کنونی در روز یکشنبه لغو کرد.

این در حالیست که فیلم جانگوی آزادشده ساخته جدید تارانتینو هم به دلیل دارا بودن صحنه‌های خشونت‌آمیز، مراسم فرش قرمز و جشن اکران خود را به تعویق انداخت.

سخنگوی کمپانی «فاکس قرن بیستم» که تولید فیلم جانگوی آزادشده را بر عهده داشته است با ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه تیراندازی در ایالت کانتیکت آمریکا از لغو مراسم فرش قرمز و جشن این فیلم خبر داد.

این در حالی است که کوئنتین تارانتینو، کارگردان فیلم ضمن حمایت از حضور خشونت در سینما گفت از اینکه پس از هر حادثه تیراندازی مجبور به دفاع از فیلم‌هایش است خسته شده است.

تارانتینو که فیلمش در جوایز گلدن گلوب 2013 نامزد دریافت پنج جایزه شده،‌ در ادامه اظهار کرد: خشونت و تراژدی در دنیا اتفاق می‌افتد و جزء جدایی‌ناپذیر آن است و باید عاملان بروز خشونت در دنیا را مورد سرزنش قرار داد.

از سوی دیگر، جیمی فاکس، بازیگر فیلم جانگوی آزادشده معتقد است خشونت در سینما می‌تواند افراد را تحت تاثیر قرار دهد و نمی‌توان این خشونت‌ها را بی‌تاثیر دانست.

فاکس در این فیلم نقش یک برده را بازی می‌کند که در تلاش است همسرش را از چنگال یک فرد ظالم (لئوناردو دی کاپریو) نجات دهد.

کریستوفر والتز از دیگر بازیگران فیلم جانگوی آزاد شده گفت، فکر نمی‌کنم این فیلم دارای خشونت تاثیرگذار باشد، اما وجود خشونت بیش از حد در فیلم‌ها را محکوم کرد.


 تاريخ ارسال: 1391/9/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.