پرده سینما

شبکه‌های رادیویی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر بسیج می‌شوند

پرده سینما









شبکه‌های مختلف رادیویی برای برگزاری باشکوه ‌تر جشنواره بین المللی فیلم فجر بسیج می‌شوند.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجربه گزارش سایت پرده سینما و به نقل از روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر محمد حسین صوفی معاون صدای رسانه ملی در نشست مشترکی با محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با اعلام این مطلب افزود: ما از دو منظر به پدیده جشنواره‌ها بویژه جشنواره فیلم فجر نگاه می‌کنیم. یکی موضوع انقلاب اسلامی است که با توجه به اهمیت، جایگاه وعزتی که انقلاب اسلامی برای مردم ما آفرید و با عنایت به نقش آن در ایران و گسترش پیام اسلام و تاثیرگزاری گسترده آن بر جهان به خصوص موضوع بیداری اسلامی منطقه و بیداری ملت‌ها داشته است. موظفیم از جمیع جهات در مسیر اعتلای این تفکر حرکت کنیم.

وی ادامه داد: جشنواره بین المللی فیلم فجراز دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی ماست و همه نسبت به برگزاری باشکوه، آبرومندانه و اثرگذار آن احساس مسئولیت می‌کنیم.

معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه این رویداد مهم سینمایی کشور خوشبختانه، از دیرباز از یک جایگاه فرهنگی و رسانه‌ای خیلی خوب در میان رسانه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی برخوردار بوده و امسال هم از شواهد پیداست به دلیل رشد کمی و کیفی قابل توجه‌تر است خاطر نشان ساخت: امیدواریم این جشنواره در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رونق، پویایی و شکوه برگزار شود و جنابعالی با بهره گیری از تجربه‌های ارزشمندتان بتوانید جشنواره‌ای متناسبشان فرهنگی و تبلیغی جمهوری اسلامی برگزار نمایید.

صوفی اضافه کرد: در نظر داریم با یک مهندسی مناسب بیش از دوره سی‌ام جشنواره که تعامل در سطح عالی اتفاق افتاد در کنار جشنواره باشیم و سعی می‌کنیم متاثر از یک اقدام برنامه ریزی شده فعال‌تر، تخصصی‌تر و کار‌شناسانه‌تر وارد عمل شویم.

وی افزود: اساساً، در شبکه‌های رادیویی در طول سال به مقوله سینما و فیلم در قالب نقد و بررسی، ارزیابی و تحلیل، گفتگو با فیلمسازان، معرفی سینما‌ها، پوشش جشنواره‌های موضوعی و منطقه‌ای و ملی و... پرداخته می‌شود و حتی، چون دیدیم مقوله سینما در شبکه‌های رادیویی خیلی پررنگ است شورایی برای هماهنگی، سیاستگذاری و برنامه ریزی‌های سینمایی رادیو ایجاد کردیم و چهره‌های فعال و صاحب نظر را در این شورا به کار گرفتیم.

به گفته وی جشنواره بین المللی فیلم فجر یک نقطه عطف در فعالیت‌های سینمایی جمهوری اسلامی از جایگاه بالا و ممتازی برخوردار است و قطعا، وظیفه داریم از این رویداد بزرگ فرهنگی حمایت کنیم.

صوفی با اشاره به سابقه و توانمندی دبیر سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر یادآور شد: آقای عباسیان خوشبختانه خودش فیلمساز است و درعرصه کارگردانی، تالیف و مستندسازی تجربه‌های ارزشمندی دارند. شاید بتوان گفت در کنار آقای محمدحسین جعفریان مستندسازی است که بیشترین تلاش و فعالیت را در زمینه افغانستان داشته است. انتخاب آقای عباسیان را برای دبیری جشنواره فجر به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با روحیه تعامل و تفاهمی که همواره داشته‌اند و دارند جشنواره سی و یکم فجر را باشکوهی بیش از دوره‌های گذشته برگزار نمایند.

عباسیان دبیر جشنواره فیلم فجر در این نشست گزارشی از روند فعالیت‌های این دوره جشنواره، سیر کیفی تحولات در مسیر گسترش و ارتقای سطح جشنواره سی و یکم و استقبال سینماگران ایران و جهان از جشنواره ارائه داد.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر در گام سی و یکم با تحولات اساسی و قابل ملاحظه‌ای همراه شده است عنوان کرد: استانداردسازی و نظم محوری، اکران دیجیتال فیلم‌های سینمایی، توجه به گسترش ابعاد برگزاری جشنواره در تهران و شهرستان‌ها، تغییر رویکردهای محتوایی درعرصه بین الملل و دریافت بیش از ۴۰۰ فیلم از ۷۳ کشور جهان، توجه به نمایش فیلم‌های سه بعدی همزمان با جشنواره و دعوت هدفمند از مهمانان خارجی از جمله تحولات این دوره جشنواره بوده است.

وی افزود: خوشبختانه با همدلی و همراهی تهیه کنندگان و سینماگران کشور تاکنون، روند خوبی را پشت سر گذاشتیم و پیش بینی می‌شود این روند تا برگزاری جشنواره و در ایام برگزاری هم تداوم یابد.

عباسیان با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان ساخت: جشنواره فیلم فجر بزرگ‌ترین، گسترده‌ترین و جذاب‌ترین رویداد فرهنگی و سینمایی کشور است و نقش و جایگاه جامعه سینمایی و هنرمندان کشور را در جشن خجسته پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد.

این نشست با حضور یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر و مدیران شبکه‌های رادیویی: مهدی دهقان نیری مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش، محسن شریف‌زاده مدیر رادیویی فرهنگ و علی اکبر خدابخش مدیر روابط عمومی رادیو صورت گرفت.


 تاريخ ارسال: 1391/10/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.