پرده سینما

کارگردان فیلم موفق «میلیونر زاغه نشین» با فیلم «بیهوشی» به سینما باز می گردد

پرده سینما









دنی بویل فیلم‌ساز انگلیسی‌تبار سینما، بیهوشی را آماده نمایش عمومی می‌کند. این فیلم هم‌اکنون در مرحله پایانی تولید قرار دارد.

دنی بویلبه گزارش فارس، جیمز مک آوی (بازیگر فیلم مردان ایکس)، روساریو داوسن و وینسنت کسل بازیگران اصلی فیلم هستند.

وینسنت کسل در این درام جنایتکارانه، رئیس یک گروه خلاف‌کار زیرزمینی به نام فرانک است که با کاراکتر جیمز مک آوی درگیر می‌شود.

سایمن (با بازی مک آوی) یک مسئول حراج امور هنری است و فرانک قصد دارد در جریان یک حراج هنری، یکی از تابلوهای شاهکار گویا (نقاش کلاسیک اسپانیایی) را به سرقت ببرد.

سایمن مجبور به همکاری با فرانک و دار و دسته اوست. ولی وی در میانه سرقت به فرانک کلک می‌زند و تابلو را برای خودش برمی‌دارد.

درگیری فرانک با سایمن، باعث بیهوشی و فراموشی سایمن می‌شود و فرانک تلاش می‌کند با کمک یک متخصص هیپنوتیزم (داوسن)، محل اختفای تابلو را کشف کند.

دنی بویل بیهوشی را بر اساس فیلم‌نامه‌ای از جو آهیرن و جان هووج کارگردانی ‌کرده است. صحنه‌های این فیلم در لوکیشن‌های مختلف انگلستان فیلم‌برداری شده است.

او این فیلم را پس از درام اجتماعی 127 ساعت جلوی دوربین برده که حال و هوایی شرح حال گونه داشت و جیمز فرانکو برای آن نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

این بازیگر در قصه فیلم، در نقش آرون رالستون کوهنورد انگلیسی بازی کرد که برای فتح قله کوه های اوتا رفت و در آن جا گیر افتاد.

او به تنهایی به مدت 127 روز با مرگ و سرما مقابله کرد، تا گروه امداد به نجات وی بیایند. «127 ساعت» با هزینه 18 میلیون دلاری خود، 58 میلیون دلار در کشورهای مختلف جهان فروش کرد.

ین فیلم نتوانست موفقیت مالی و انتقادی کار قبلی بویل میلیونر زاغه نشین را تکرار کند. این فیلم هم 100 میلیون دلار در آمریکا فروش کرد و هم جوایز اصلی اسکار را از آن خود کرد.

دنی بویل گفته فیلم بیهوشی او نسخه دوباره‌سازی شده یک فیلم سینمایی تلویزیونی به همین نام است که در سال 2001 ساخته شد.

نسخه اصلی فیلم را جو آهیرن (که فیلم‌نامه نسخه جدید را نوشته) کارگردانی کرد و بازیگر مطرحی را در نقش‌های اصلی خود نداشت.

بیهوشی دنی بویل (که محصول صنعت سینمای انگلستان است) برای چهاردهم مارس سال جدید میلادی به روی پرده سینماهای انگلستان و آمریکای شمالی می‌رود.


 تاريخ ارسال: 1391/10/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.