پرده سینما

اسکار پنجاهمین سال تولد جیمز باند را جشن می‌گیرد

پرده سینما









آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار به صورت تلویزیونی از مجموعه سینمایی مامور 007 تقدیر می‌کند.

 

اسکاربه گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جوایز سالانه آکادمی روز جمعه اعلام کردند بخشی از مراسم جوایز اسکار 2013 به مناسبت پنجاهمین سال آغاز تولد جیمز باند در سینما به تقدیر از این طولانی‌ترین مجموعه سینمایی دنیا اختصاص دارد.

کریگ زیدان و نیل مرون تهیه‌کنندگان پخش تلویزیونی هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «خیلی خوشحالیم که یک سکانس ویژه از برنامه خود را به تقدیر از فیلم‌های باند در پنجاهمین سال تولد آن اختصاص داده‌ایم.»

مجموعه فیلم‌های جیمز باند از سال 1962 با فیلم دکتر نو آغاز شد و از آن زمان تاکنون ماجراهای جاسوس از خود خاطرجمع و بسیار بااستعداد بریتانیایی دستمایه 23 فیلم بوده است.

تازه‌ترین فیلم جیمر باند با عنوان سقوط آسمانی به کارگردانی سام مندس و با بازی دانیل کریگ به نقش مامور 007 این روزها روی پرده سینماهاست و تاکنون در دنیا بیش از یک میلیارد دلار فروخته است.

این فیلم یکی از 10 نامزد جایزه سالانه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکاست که این مسئله می‌تواند راه آن را برای رسیدن به جوایز اسکار 85 هموار کند.

اولین بار شان کانری نقش جیمز باند را بازی کرد و پس از او جرج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتون، پیرس برازنان و اکنون کریگ در این نقش ظاهر شده‌اند. کریگ در سه فیلم آخر باند این نقش را ایفاء کرده است.

مراسم هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در نوکیا تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود. ست مک‌فارلین خالق سریال تلویزیونی مرد خانواده و کارگردان فیلم سینمایی تد مجری مراسم است.

 

 


 تاريخ ارسال: 1391/10/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.