پرده سینما

اسامی فیلم‌های ایرانی بخش مسابقه سینمای سعادت اعلام شد

پرده سینما









اسامی فیلم‌های ایرانی بخش مسابقه سینمای سعادت سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شد.

 

سی و یکمین جشنواره فیلم فجربه گزارش سایت پرده سینما روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اعلام این خبر افزود: در این بخش که ویژه مسابقه فیلمسازان جهان اسلام است، سه فیلم ایرانی با 9 فیلم‌ خارجی به رقابت می‌پردازد.

اسامی فیلم‌های ایرانی این بخش به شرح زیر است:

گهواره‌‌ای برای مادر به کارگردانی پناه برخدا رضایی

آفتاب، مهتاب زمین به کارگردانی علی قوی تن

عقاب صحرا به کارگردانی مهرداد خوشبخت

همچنین پیش از این اسامی فیلم‌های خارجی بخش مسابقه سینمای سعادت نیز به شرح زیر اعلام شد: بی‌کس به کارگردانی کارزان قادر از سوئد، فنلاند و عراق، آن سوی تپه به کارگردانی امین آلپر از رومانی، فرانسه و بلژیک،  روز بعد به کارگردانی هلا لطفی از امارات،  کودکان سارایوو به کارگردانی آیدا بگیک از بوسنی و هرزگوین، آلمان، فرانسه و ترکیه،  چقدر دوستم داری به کارگردانی فاطیما زهرا زاموم از الجزایر و مراکش،  ترک بغداد به کارگردانی کوتیبا الجنابی از عراق، انگلیس و امارات،  جنگجویان جلگه به کارگردانی آکان ساتایف از قزاقستان،  مار به کارگردانی کانر ارزینکان از ترکیه،  زابانا به کارگردانی سعید الدخلیفه از الجزایر.

گفتنی است؛ بخش سینمای سعادت که ویژه مسابقه فیلمسازان جهان اسلام است، با عنایت به جنبش‏های نویدبخش بیداری در سرزمین‏های اسلامی و به منظور شناخت و ارتقاء جایگاه فیلمسازان جهان اسلام برگزار می‌شود.

در بخش سینمای سعادت جوایزی در بخش‌های سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، سیمرغ بلورین بهترین فیلم، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد، سیمرغ بلورین بهترین دستاوردهای فنی یا هنری، جایزه بیرق طلایی (جایزه مصطفی عقاد) و جایزه ویژه هیئت داوران اهدا می‌شود.

شایان ذکر است سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از تاریخ 12 لغایت 22 بهمن ماه 1391 به دبیری محمدرضا عباسیان برگزار می‏نماید.


 تاريخ ارسال: 1391/10/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.