پرده سینما

برخی از منتقدان سینمای ایران خواستار نمایش فیلم های جامانده از جشنواره شدند

پرده سینما









13 منتقد سینما با ارسال نامه‌ای به دبیر جشنواره فیلم فجر، خواستار نمایش چند فیلم بیرون مانده از بخش مسابقه جشنواره، برای منتقدان و اهالی رسانه شدند.

 

سی و یکمین جشنواره فیلم فجربه گزارش خبرآنلاین، متن این نامه بدین شرح است:

«جناب آقای محمدرضا عباسیان

دبیر محترم سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر

 با سلام و احترام

جشنواره فیلم فجر از مهم ترین اتفاقات فرهنگی سال در کشورمان و آیینه فعالیت های یکساله سینماگران ایرانی است و همواره به آن، فراتر از یک جشنواره صرفا رقابتی نگریسته شده است.

از سوی دیگر، جشنواره همواره برای منتقدان و نویسندگان سینمایی فرصتی برای بررسی فعالیت یکساله سینمای ایران بوده و نمایی نسبتا کامل از وضعیت کلی مضمونی و ساختاری تولیدات آن به دست می‌دهد. جریان‌شناسی و رصد کردن مسیر حرکت سینماگران جدی، متفاوت و فعال، از جمله فرصت‌هایی بود که اهل نقد و نظر درجشنواره از آن استفاده می‌کردند.

با توجه به شناختی که از شما بابت موضع گیری‌هایتان به سود سینما داریم، امیدوار بودیم جشنواره فجر امسال با رویکرد حمایتی نسبت به طیف‌های مختلف سینمایی همراه باشد و فیلم‌های متنوع مورد توجه قرار گیرند.

امسال محدود شدن جشنواره به فیلم‌های بخش مسابقه، برخی فیلم‌ها را از امکان نمایش در برج میلاد و سینماهای مردمی محروم ساخت.

به گمان ما این اتفاق، علاوه برآنکه تعامل منتقدان و فیلمسازان را محدود می‌کند و وظیفه حرفه‌ای منتقدان را نیز دچار اختلال می‌سازد، جشنواره را نیز در معرض خطر کم رونقی قرار خواهد داد.

از این رو ما به عنوان جمعی از جامعه منتقدان سینمایی که بدون توجه به حواشی فرامتنی، تنها و تنها سینمای ایران برایشان اهمیت دارد، از شما به عنوان یکی از مدیران دلسوز سینما، تقاضا داریم به همه دلایلی که برشمردیم، دستور فرمایید برخی از فیلم‌هایی که به هردلیل از بخش مسابقه بیرون مانده‌اند، درکنار سایر فیلم‌هایی که خارج از رقابت، صرفا نمایش داده می‌شوند، از فرصت یک سئانس نمایش برای منتقدان در سالن میلاد برخوردار شوند؛ فیلم‌هایی چون:  زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، پرویز، همه چیز برای فروش، مهمونی کامی، لرزاننده چربی، گس، این یک رویاست و تجریش ناتمام.

امید که با دستور مساعد شما و نمایش این فیلم‌ها، جشنواره سی و یکم پربارتر برگزار شود و سینمای شریف ایران زنده و سلامت، به راه خود ادامه دهد.

جواد طوسی، محسن سیف، حسین معززی نیا، آنتونیا شرکا، سعید قطبی زاده، مهرزاد دانش، نیما حسنی نسب، کیوان کثیریان، علی علایی، خسرو نقیبی، سحر عصر آزاد، سمیه قاضی زاده، محمد باغبانی.»


 تاريخ ارسال: 1391/10/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.