پرده سینما

کیارستمی به جشنواره ابن‌عربی در اسپانیا دعوت شد

پرده سینما









عباس کیارستمی و ژان کلود کاریر، بازیگر و فیلمنامه‌نویس سرشناس فرانسوی در جشنواره‌ی فیلم ایباف در مورسیای اسپانیا حضور می‌یابند.

 

عباس کیارستمیبه گزارش ایسنا برگزارکنندگان چهارمین جشنواره فیلم ابن‌عربی ایباف اعلام کردند، عباس کیارستمی و ژان کلود کاریر در چهارمین دوره این رویداد سینمایی کارگاه‌های آموزشی فیلمسازی برگزار خواهند کرد.

این جشنواره که از تاریخ چهارم تا نهم مارس برگزار می‌شود همچنین به نمایش برخی از آثار عباس کیارستمی از جمله جدیدترین ساخته این کارگردان فیلم مثل یک عاشق خواهد پرداخت.

چهارمین جشنواره فیلم ایباف قرار است جایزه افتخاری خود را به ژان کلود کاریر، فیلمنامه‌نویس آثاری چون طبل حلبی، بازگشت ماترین گوئر و سبکی غیرقابل تحمل هستی اعطا خواهد کرد. وی سه بار نامزد جایزه اسکار بوده است که در سال 1981 عضو هیئت‌داوران جشنواره کن بود.

کیارستمی نیز با برپایی سمینار فیلم به آموزش مباحث جدید در حوزه سینما به 50 دانشجوی رشته سینما از کشورهای گوناگون خواهد پرداخت.

همچنین قرار است در تاریخ هشتم مارس مراسمی تحت عنوان دیدار کارگردانان با حضور عباس کیارستمی، پدرو کاستا، کارگردان پرتغالی و جمی روسالز، کارگردان اسپانیایی برگزار شود.


 تاريخ ارسال: 1391/11/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.