پرده سینما

عشق فرشته و تبهکار در اولین فیلم میچ گلیزر

مجید رحیمی جعفری

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار از آخرین فیلم های آمریکای شمالی / فیلم هایی که هنوز به پرده نرسیده اند

آشنایی با فیلم «نمایش اندوه» Passion Play

پشت صحنه فیلم نمایش اندوهنمایش اندوه (Passion Play) اولین ساخته میچ گلیزر نویسنده آمریکایی است. او تا به حال چندین بار آثار خوبی را درمقام نویسنده داشته است و این بار کارگردانی را تجربه خواهد کرد. او علاقه خاصی به چارلز دیکنز دارد و خود را مدیون داستانسرای انگلیسی می داند. اولین اثر گلیزر که مورد توجه قرار گرفت، خسیس (Scrooged) اقتباسی از سرود کریسمس نوشته چارلز دیکنز بود که بازی خوب بیل مورای در ذهن ها از این فیلم باقی است. او پس از نوشتن چند اثر متوسط بار دیگر به سراغ یکی دیگر از داستان های دیکنز، آرزوهای بزرگ  (Great Expectations)رفت. هنگامی که نام اقتباس از این اثر به یاد می آید همه به یاد اقتباس دیوید لین بزرگ از این اثر می افتند و فیلم جدید دیگر هیچ وقت به چشم نخواهد آمد حتی اگر از بازی رابرت دنیرو، اتان هاواک، گوینث پالترو و آن بانکرافت سود ببرد. گلیزر سبک کاریش را در این دهه عوض کرد و به سمت مضامین خشن رفت. سرباز تازه کار The Recruit)) ساخته راجر دونالدسون را در سال 2003 نوشت که یک تریلر اکشن با پیگیری و استخدام یک سرباز تازه کار CIA به دنبال کشف پرونده ای است. ال پاچینو، کارین فارل، گابریل ماشت و بریجیت موناهان در آن ایفای نقش می کردند. اما گلیزر با مضامین جالبی این بار دست به نگارش فیلمنامه اش برای نمایش اندوه برده است و کارگردانی کار را هم خود بر عهده گرفت.
گلیزر موضوع فیلمش را عشق یک فرشته به یک گانگستر خشن که در مقام ناجی اش قرار می گیرد می داند. لیلی (مگان فاکس) در نقش همان فرشته ایفای نقش می کند که در گرفتاری یک گانگستر باسابقه و خشن (میکی رورک) او را از دست شاونن خنده رو (بیل مورای) نجات می دهد. لیلی دل به این گانگستر پا به سن گذاشته می بندد و ماجراهای جالبی را گانگستر برای حفاظت از جان او و مشکلات به وجود آمده پشت سر می گذارد. مگان فاکس در چهره های تبلیغاتیش بیشتر یک Fem Fatale (زن ویرانگر) معرفی می شود. در حالی که در فیلم هایش کاملا خلاف این ثابت شده است. دو قسمت ترانسفورمرز روی هم بیش از یک و نیم میلیارد دلار فروختند و یکی از عوامل فروش این فیلم ها را می توان مگان فاکس در نظر داشت که جزء محبوب ترین بازیگران سینما در حال حاضر محسوب می شود. در هیچ کدام از این دو فیلم او یک «زن ویرانگر» نبوده بلکه یک چهره دوست داشتنی از خود به نمایش گذاشته است. این بار گلیزر با انتخابی درست او را در مقام یک فرشته به خدمت گرفته است. میکی رورک هم که تا به حال نشان داده که به خوبی از پس هر نقش بر می آید از اکشن و درام گرفته تا چهره معصومش در زندگی پس پرده یک کشتی کج کار در کشتی گیر  (Wrestler)که بهترین نقش های خود را به یاد گذاشته است. بازیگری که دهه 80 جزء بهترین ها محسوب می شد به یکباره به عشق کشتی کج همه چیز را رها کرد و تنها به نقش های کوتاه بسنده کرد. بازگشت خیره کننده او در شهر گناه (Sin City) همه را به یاد رورک در دهه 80 انداخت تا اینکه بازی او در کشتی گیر طی نظرسنجی ماه اخیر سایت جایزه آکادمی جزو 50 بازی تاریخ سینما قرار گرفت.
با اینکه فیلمبرداری این تریلر روزهای آخرش را در سانتافه نیو مکزیکو سپری می کند همچنان کمپانی «Annapurna Productions» زمان اکرانش را مشخص نکرده است. بازیگران این فیلم عبارتند از: میکی رورک، مگان فاکس، بیل مورای، کلی لینچ، کریس براونینگ و مایک میلر

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/10/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.