پرده سینما

فیلمبرداری جدیدترین ساخته‌ اصغر فرهادی در پاریس تمام شد

پرده سینما









فیلمبرداری جدیدترین ساخته  اصغر فرهادی پس از سه ماه فیلمبرداری در پاریس به پایان رسید.

 

نمایی از فیلم گذشته به کارگردانی اصغر فرهادیبه گزارش ایسنا فیلمبرداری فیلم گذشته آخرین ساختۀ اصغر فرهادی دوم بهمن ماه در حومۀ پاریس به پایان رسید.

علاوه بر برنیس بژو (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ی سزار با فیلم هنرمند) و همچنین طاهر رحیم (برنده جایزه سزار با فیلم پیام‌آور)، بازیگران دیگری چون علی مصفا، پائولین بورلت، بازیگر بلژیکی فیلم معروف زندگی صورتی، الیس آگویس، ژان جستین ،سابرینا وازانی و بابک کریمی در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

فیلمبرداری این فیلم پس از بیش از سه ماه تمرین مداوم فرهادی با بازیگران، طبق برنامه‌ریزی مریم نراقی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز در تاریخ ۱۷ مهر آغاز و دوم بهمن ماه به پایان رسید، اکنون با پایان فیلمبرداری، تدوین فیلم که چندی پس از اغاز فیلمبرداری شروع شده بود با حضور کارگردان ادامه دارد و گذشته پس از ترکیب صدا و آماده سازی‌نهایی آماده خواهد شد.

کلود لنوار هفتاد و دو ساله که سابقه طراحی صحنه سه فیلم قرمز ،آبی و سفید کریستف کیشلوفسکی را در کارنامه خود دارد، طراحی صحنه  گذشته  را انجام می‌دهد.

فیلم گذشته ششمین ساخته اصغر فرهادی که این روزها توسط ژولیت ولفلنگ (تدوین‌گر اغلب آثار ژاک اودیار ) در حال تدوین است طبق اعلام تهیه‌کننده فیلم در ماه می (اردیبهشت ماه) همزمان در کشورهای اروپایی اکران خود را آغاز می‌کند.

جدیدترین ساخته‌ اصغر فرهادی اخیرا در میان 10 اثر برتر سینمای جهان در سال 2013 قرار گرفت.

وب‌سایت فرانسوی‌زبان آلوسین در گزارشی به پیش بینی 10 فیلم برتر سال 2013 سینمای جهان پرداخته که یا در آستانه اکران در سال ٢٠١٣ قرار دارند یا در مرحله ساخت هستند.

در میان فیلم‌های حاضر در این فهرست، فیلم گذشته، پروژه‌ی جدید اصغر فرهادی در کنار آثاری چون استاد و جانگوی آزاد شده به چشم می‌خورد.

اصغر فرهادی با جدایی نادر از سیمین اسکار فیلم خارجی را گرفت.


 تاريخ ارسال: 1391/11/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.