پرده سینما

فاضلی: به جایزه انجمن منتقدان افتخار می کنیم و به حرف های کودکانه اهمیتی نمی دهیم.

علیرضا انتظاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر سایت «پرده سینما»: منطق و تخصص سینما را آدم های اهل فن مشخص می کنند.

 

غلامعباس فاضلی هنگام دریافت جایزه بهترین سایت سینمایی در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی. عکس از الهام عبدلیغلامعباس فاضلی در گفتگو با خبرنگار "پرده سینما" اعلام کرد «من و همکارانم به جایزه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی افتخار می کنیم. جایزه ای که از طرف انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به پرده سینما اهداء شد بزرگترین افتخاری بود که می توانست نصیب این سایت شود. نه فقط از این جهت که داوران ما را شایسته تر دانسته اند، بلکه به خصوص از این جهت که با وجود اینکه چند سال از حضور سایت های سینمایی مختلف می گذرد اساساً اولین بار است که انجمن یک سایت سینمایی را شایسته اهداء جایزه می داند.»

فاضلی افزود: «سایر جوایزی که داوران انجمن به برگزیدگان اهداء نمودند با باریک بینی و ظرافت همراه بود. برخی دست اندرکاران سینما که در یک سال گذشته در هیچ جشنواره ای مورد توجه قرار نگرفته بودند در این جشن مورد تکریم قرار گرفتند که این نشان می داد خط مشی داوران انجمن با باریک بینی همراه بوده. اما این موفقیت و نکته سنجی با واکنش های کودکانه ای از سوی برخی افراد متفرقه مواجه شده است. یک سری اصول من درآوردی در برابر آرای هیئت داوران ارائه می شود که معلوم نیست چه مبنایی دارد؟ مثلاً مطرح می کنند اینکه فلان فیلم در رشته «بهترین فیلم» نامزد شده ولی در رشته «بهترین کارگردانی» نامزد نشده غیر منطقی و غیر تخصصی است! منطق و تخصص سینما را اهل فن مشخص می کنند. آدم هایی که در این زمینه صلاحیت تجربی یا علمی دارند. آدم هایی که حداقل به تاریخ سینما آگاهند. کجای دستور زبان سینما نوشته شده هر فیلمی که کاندید یا برنده بهترین فیلم شد باید کاندیدای بهترین کارگردانی هم بشود؟! هیچ آکادمی و فستیوالی آنقدر کم خرد نیست که چنین چیزی را در اساسنامه اش بگنجاند. کما اینکه مثلاً در مراسم اسکار سال 1989 فیلم رانندگی برای خانم دیزی برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد، اما در بخش بهترین کارگردانی کاندید هم نشد. اتفاقی که در مورد فیلم میدان رویاها هم افتاد.»

فاضلی اضافه کرد: «دوستان عرصه هنر را با زورخانه اشتباه گرفته اند. پیشکسوتی مال زورخانه هاست نه عالم هنر! اگر قرار بود به هر سایت سینمایی که «پیشکسوت» است جایزه بهترین تعلق بگیرد دیگر ارزشگذاری هنری بی معنا می شد. دوستانی که زمزمه سر داده اند این جایزه باید به خبرگزاری ها تعلق می گرفت، در واقع توقع نامشروعی از هیئت داوران دارند. هیئت داوری کارت حضور و غیاب برای آدم های این عرصه نمی زند که کسی بخواهد مدعی شود زودتر آمده و کارت اش زودتر ساعت خورده و دیگری دیرتر کارت زده.»

لازم به توضیح است سایت "پرده سینما" در مراسم شب سال منتقدان و نویسندگان سینمایی برنده جایزه بهترین سایت سینمایی شد.

 

مقالات مرتبط

پرده سینما به عنوان بهترین سایت سینمایی برگزیده شد 

 


 تاريخ ارسال: 1388/11/1
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>بهروز میلانی فر:

مبارکتون باشه اما به نظر من واقعا این وسط پارتی بازی شده چطور میشه یه سایت بعد از 1 ماه جایزه بگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

0+0-

چهارشنبه 8 دي 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.