پرده سینما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر پیام داد

پرده سینما









وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر پیام داد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری سی و یکمین جشنواره  فیلم فجر، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، ورود این جشنواره به چهارمین دهه برگزاری را تبریک گفت.

متن کامل پیام بدین شرح است:

نسیم ایام، دفتر حیات یک ملت را به‌سادگی ورق می‌زند اما گاه صفحه‌ای آن‌چنان پایداری می‌کند که گویی هرگز تمایل به ناخوانده ماندن ندارد. گویا این صفحه برای یک ملت رقم نخورده ‌است تا ره به صفحات تمامی دفترها برده ‌است! اینک چون همیشه در سالروز تولدش با زبان تصویر، در قالب جشنواره فیلم فجر به رشد این موجود اثیری اشاره‌ای نماییم و دیده تحسین گشاییم.

این هنر صنعت غول‌آسایی که طی بیش از صد، سال رشد و تکثیری سلولی داشته‌است، امروز سیطره‌ای بر جهان دارد که نفی آن هیچ از رونقش نمی‌کاهد، پس توصیه رهبر فرزانه عزیزمان را تمکین، نشان بصیرت و حسن آیین است که فرمود: سینما کلید پیشرفت کشور است.

سینما گویی ابزار فرضیه‌پردازی‌ها و امتحان ذائقه‌ها برای اجرای نقشه‌های خوب و بد است.

سینما سلاحی است که چون به مجاهد بسپاری‌اش، امنیت ایجاد می‌کند و چون به زنگی مست، شرارت برپا می‌کند. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بی‌مماشات و کتمان باید گفت سینما چراغ است نه داغ! ابزار حسن ابلاغ است نه قبح هر دماغ! سینما راه را باید نشان ‌دهد، نه بر سینه‌ی به گل‌نشستگان نشان نهد!

مسلمان رسالتی دارد «کلکم راع و کلکم مسئول» کاش چشم‌انتظاری‌های دنیا را از این نظام بیشتر می‌دیدیم آنگاه آستین‌ها را برمی‌چیدیم و پاشنه‌ها را می‌کشیدیم. بیداری اسلامی، خواب زمستانی را در ربوده و بهار عربی به زعم عده‌ای رخ نموده‌ است. «رحم الله من عرف قدره» سینماگران می توانند قافله‌سالاران کاروان نهضت جهانی اسلام باشند.

ورود جشنواره فیلم فجر را به چهارمین دهه ولادتش با آرزوی سعادت و زیارت، تبریک می‌گویم.

توفیق، رفیق طریق کیان و کرامتتان باد.


 تاريخ ارسال: 1391/11/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.