پرده سینما

«آرگو» رای بفتا را هم گرفت

پرده سینما









 

بن افلک با فیلم آرگو جوایز مهم آکادمی فیلم و تلویزیون انگلیس (بفتا) را از آن خود کرد.

 

نمایی از فیلم آرگوبه گزارش مهر به نقل از لس آنجلس تایمز، آرگو که به عنوان درامی تاریخی که تحریف‌های زیادی در آن دیده می‌شود و به عنوان فیلمی ضد ایرانی شناخته شده، جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین را از این رویداد کرد.

در همین حال لینکلن اسپیلیبرگ که نامزد دریافت 10 جایزه بود، در کمال ناباوری تنها با یک جایزه بهترین بازیگر مرد برای دانیل دی لوییس از این مراسم خارج شد. جایزه بهترین بازیگر زن نیز به بازیگر 85 ساله فیلم عشق یعنی امانوئله ریوا اهدا شد و او موفق شد تا رقبایی چون جنیفر لارنس بازیگر کتابچه بارقه امید، جسیکا چستین بازیگر سی دقیقه نیمه شب و هلن میرن بازیگر 67 ساله بریتانیایی فیلم هیچکاک را پشت سر بگذارد. دیگر رقیب او در این بخش ماریون کوتیلارد برای بازی در فیلم زنگار و استخوان بود. کریستوف والتس بازیگر اتریشی نیز یک بار دیگر جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای بازی در جانگوی آزاد شده گرفت و فیلیپ سیمور هافمن و خاویر باردم را ناکام گذاشت. آنا هاتاوی هم بار دیگر به عنوان برنده بازیگر زن نقش مکمل برای بازی در فیلم بینوایان انتخاب شد و جایزه خود را از دست جورج کلونی دریافت کرد. امی آدامز، جودی دنچ و هلن هانت رقبای او در این بخش بودند.

دیوید او. راسل جایزه بفتا برای بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای نوشتن کتابچه بارقه امید گرفت و کوئنتین تارانتینو نیز برای نوشتن فیلمنامه اوریجینال جانگوی آزاد شده جایزه برد. شجاع انیمیشنی از کمپانی پیکسار هم جایزه بهترین انیمیشن سال را به خانه برد. در حالی که سقوط آسمانی جدیدترین فیلم مجموعه جیمز باند در بخش بهترین فیلم انگلیسی انتخاب شد، در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی نیز عشق میشائیل هانکه به عنوان برنده انتخاب شد.

 


 تاريخ ارسال: 1391/11/23
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>رضا56:

به همان دلیلی که فیلم جدایی نادر از سیمین جایزه بافتا رانگرفت آرگو گرفت و به همان دلیلی که جدایی نادر از سیمین گلدن گلوب واسکار گرفت آرگو گلدن گلوب گرفت واحتمالا" اسکار را هم بگیرد. هر دو فیلم در مورد ایران وفاقد معیارهای هنری لازم حتی برای کاندید شدن هستند. این دور شدن از معیارهای زیبایی شناسانانه در انتخاب فیلم برتر در سراسر دنیا (از جمله ایران خودمان) باعث تاسف است. انتخاب شدن انیمیشن شجاع نیز در گلدن گلوب وبافتا برای بنده تعجب بر انگیز است.

0+0-

جمعه 27 بهمن 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.