پرده سینما

رئیس سازمان سینمایی به مناسبت پایان کار جشنواره فیلم فجر پیام داد

پرده سینما









 

رئیس سازمان سینمایی به مناسبت پایان کار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر پیامی را صادر کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی  متن پیام رئیس سازمان سینمایی به شرح ذیل می باشد.

رئیس سازمان سینماییخدا را شاکریم که حضور پرشور مردم در یوم الله 22 بهمن حسن ختامی بر جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گشت و در چنین ایامی بخشی از قدرت و توان سینمای ایران در قالب دهها اثر سینمایی و در مصاف با عملیات روانی دشمنان به شایستگی  رونمایی شد. همگان شاهد بودند که علیرغم طوفان‌های سهمگین علیه سینما از سوی معدودی مراکز و محافل، چرخ تولید فیلم از حرکت بازنایستاد و باز هم قریب به یکصد فیلم در یکسال گذشته آماده نمایش گردیدند.

سجده شکر بر زمین می‌ساییم که هر قدر رسانه‌ها و محافل خاص به سیاه نمایی درباره سینما و عوامل آن پرداختند، دیگ خلاقیت سینماگران از جوشش بازنایستاد و بر پرده آفرینش‌های سینمایی، نقاط رنگین تازه‌ای ترسیم شد.

مایه مباهات است که نیروی جوانی و طراوت فیلمسازان تازه نفس، حیله‌های کهنه مخالفان سینما را پس زد و آتش فتنه‌های آنها را خاموش ساخت.

در استقبال از بهارانی تازه برای سینمای ایران بود که روسیاهی به زغال ماند و پارازیت رسانه‌های آنسوی آبها و مرثیه‌ای که برای سینمای ایران ساز کرده بودند، در غریو شادی سینما دوستان همزمان با جشن انقلاب خاموش شد و ظهور چهره‌های مستعد تازه از راه رسیده، به کابوسی برای آنها بدل گردید.

فرخنده ایامی بود که برگزاری همزمان جشنواره در ده استان کشور نشان داد، هستند مدیران و مقاماتی که در استانها دلشان برای فرهنگ و هنر می‌تپد و نیازهای مردم را فقط در مایحتاج عمومی خلاصه نمی‌کنند.

بعد دیگر جهانی جشنواره از آنجا آغاز شد که همایش هالیودیسم فرصتی را فراهم ساخت تا دیپلماسی فرهنگی تعیین خاصی به خود گیرد و سینماگران منتقد هالیوود از کشورهای مختلف به ایران بیایند و ضمن آشنایی نزدیک با کشورمان راه های گسترش همکاری‌ها را تبیین کنند.

پس بر خود فرض می‌دانم که از همراهی همدلانه نهاد ریاست جمهوری، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانواده بزرگ سینماگرانی که رونق بخش بخش‌های مختلف جشنواره بودند، مراجع فرهنگی، مذهبی و دانشگاهی، شرکت ملی صنایع مس ایران، دبیر لایق جشنواره و کارکنان خستگی ناپذیر ستاد جشنواره، مدیران و کارشناسان سازمان سینمایی، شهرداری تهران، رسانه ملی، ارباب جراید و رسانه های گروهی و همه کسانی که به قدر بضاعت خویش سهمی در برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر داشتند، سپاسگزاری کنم و از مردم و ولی نعماتی که سینمایی نجیب و بالنده حق و سزاوار آنهاست همواره به احترام و نیکی یاد کنم.

امیدوارم سال پیش روی رونق مضاعفی را برای سالن‌های سینما رقم بزند و پویش سینماگران را برای ترجمان هنرمندانه از بهره‌های معرفتی و آموزه‌های ناب الهی و انسانی، قرین موفقیت سازد.

جواد شمقدری


 تاريخ ارسال: 1391/11/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.