پرده سینما

خاویر باردم برنده اولین جایزه گویا شد

پرده سینما









 

اسامی برندگان بیست و هفتمین دوره از جوایز گویا مشهور به اسکار سینمای اسپانیا شب گذشته اعلام شد و خاویر باردم نیز در این میان برنده اولین جایزه گویای عمر حرفه‌ای خود شد.

 

خاویر باردمبه گزارش فارس، جوایز بیست و هفتمین دوره از رقابت‌های سینمایی گویا شب گذشته در حالی اعطاء شد که جایزه برتر این دوره از رقابت‌ها به فیلم‌ سفید برفی ساخته پابلو برگر تعلق گرفت.

جایزه بهترین کارگردانی نیز برای فیلم غیرممکن به کارگردانی جوآن آنتونیو بایونا اعطاء شد، این فیلم همچنین برنده جوایزی دیگری چون بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، بهترین خط تولید و بهترین جلوه‌های ویژه شد.

فیلم سفید برفی با صدرنشینی در این دوره از رقابت‌ها، در مجموع برنده ده جایزه گویا در بخش‌های مختلف سینمایی شد که از جمله آنها می‌توان به جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی اشاره کرد.

همچنین ماریبل وردو، بازیگر این فیلم با غلبه بر پنلوپه کروز و آیدا فولچ برنده جایزه بهترین بازیگر سال شد.

امسال خاویر باردم نیز برای تهیه‌کنندگی فیلم پسران ابرها به کارگردانی آلوارو لانگوریا برنده اولین جایز گویای عمر حرفه‌ای خود شد.

فیلم محقق گم‌شده ساخته انریکو گاتو که در اسپانیا قریب به 25 میلیون دلار فروش کرده است، برنده جایزه گویا در بخش اولین تجربه کارگردانی شد.

طراح لباس فیلم بینوایان ساخته تام هوپر که برای این فیلم کاندیدای جایزه اسکار 2013 شده، در این دوره از رقابت‌های گویا برای فیلم «سفید برفی» برنده جایزه بهترین طراحی لباس شد.


 تاريخ ارسال: 1391/12/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.