پرده سینما

فیلم سینمایی «شهر موش ها 2» ساخته می شود

پرده سینما









 

فیلم سینمایی شهر موش‌ها 2 به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی اواخر فروردین کلید می‌خورد.

 

منیژه حکمت در گفت‌وگویی با ایسنا با اعلام این خبر گفت: موافقت اصولی برای ساخت این فیلم صادر شده و هم‌اکنون دکور شهر موش‌ها در یکی از سوله‌های پارک ولایت که با مساعدت ایازی معاون اجتماعی شهرداری تهران در اختیار ما قرار گرفته، در حال ساخت است و امیدوارم این مکان به عنوان فضایی برای مرور خاطرات کودکان و نوجوانان ماندگار شود.

وی ساخت این فیلم را یک اتفاق برای سینمای سال آینده دانست و اظهار کرد: با حضور مرضیه برومند، دوباره سینما زنده خواهد شد و این فیلم بعد از سال‌ها می‌تواند به اکران رونق دهد.

این تهیه‌کننده همکاری با برومند را برای خود افتخار دانست و گفت: خوشحالم در کنار او می‌ایستم تا بعد از سال‌ها در فیلمی شاهد لبخند سه نسل ایرانی باشیم و به سینمای بخش خصوصی رونق ببخشیم.

وی ادامه داد: شهر موش‌ها 2 یک پروژه عظیم با بودجه سه میلیاردی خواهد بود که کاملاً در بخش خصوصی تهیه می‌شود و امیدواریم مهر 92 بتوانیم آن را اکران کنیم.

فیلمنامه این فیلم توسط مرضیه برومند و فرهاد توحیدی نوشته شده و تاکنون حضور بنفشه بدیعی به عنوان سازنده عروسک‌ها قطعی شده است.

فیلم سینمایی عروسکی شهر موش ها در سال ۱۳۶۴ حدوداً 27 سال قبل با کارگردانی محمدعلی طالبی و مرضیه برومند ساخته شده است و عروسک‌های بازیگر آن قبلا در سریال تلویزیونی مدرسه موش‌ها ایفای نقش کرده بودند.

داستان آن فیلم حکایت داشت از یک گربه سیاه که موش‌ها به آن می‌گفتند اسمشو نبر که به شهر موش‌ها حمله می‌کرد. به خاطر همین موش‌ها به یک شهر دیگر می‌روند. قرار می‌شود پدرها و مادرها از راه سخت و کوتاه بروند تا شهر را آماده کنند و بچه‌ها هم با معلم و آشپزباشی راه طولانی‌تر را انتخاب می‌کنند.

حمید جبلی، ایرج طهماسب، آزاده پورمختار، فاطمه معتمدآریا و زنده‌یاد کامبیز صمیمی مفخم از جمله گویندگان و عروسک‌گردانهای پروژه شهر موش ها در سال 1364 بودند.


 تاريخ ارسال: 1391/12/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.