پرده سینما

پروژه «لاله» با بازی نیکی کریمی کلید خورد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نیکی کریمیسرانجام پس از حاشیه‌های فراوان پروژه سینمایی لاله با حضور نیکی کریمی بازیگر فیلم در پردیس سینمایی ملت کلید خورد.

به گزارش ایسنا، بعد از گرفتن اولین پلان، اسدالله نیک‌نژاد کارگردان‌ ، پروانه پرتو تهیه کننده‌ ، ایرج رامین‌فر طراح صحنه‌ و شفیع آقامحمدیان مجری طرح پروژه در نشستی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند.

آقامحمدیان در این نشست که عصر 21 اسفند ماه برگزار شد با بیان اینکه اولین روز فیلمبرداری لاله را سپری می‌کنیم، ادامه داد: جای تبریک به هنردوستان و سینماگران دارد که فیلمبرداری این پروژه آغاز شد.

اسدالله نیک‌نژاد در توضیح صحنه فیلمبرداری شده اظهار کرد: در پردیس سینمایی ملت لوکیشن دفتر کمپانی تبلیغاتی توسط ایرج رامین‌فر طراحی شده است که بعد از فیلمبرداری این فضا، تغییرات بصری خواهد داشت و تصاویر مجازی به آن اضافه می‌شود.

وی درباره حواشی به وجود آمده برای این فیلم خاطرنشان کرد: نمی‌دانم حواشی از کجا شروع شد اما امروز بیش از 14 هزار مقاله درباره این فیلم نوشته شده و بیش از 21 میلیون بار اسم فیلم در گوگل جست وجو می‌شود و شبانه روز دوستان در حال نگارش بودند و درباره‌ی کار نوشتند که از آنها ممنون هستم.

این کارگردان تاکید کرد: لاله فیلم ساده‌ای است که آن را کار می‌ کنیم و این گفتار و نوشته‌ها کار را ملی کرده است که بیشتر این اتفاقات از حسادت‌ها و منافع سیاسی نشات گرفته است.

اسداله نیک نژاد در نشست رسانه ای فیلم لالهنیک نژاد ادامه داد: امیدوارم نیروهای انقلابی و مؤمن که با خواندن این مقالات دچار شک شده‌اند، بدانند کار ما در جهت آینده مملکت است و از شما نیز می‌خواهم در جهت پیروز شدن و امید دادن قلم بزنید و همراه ما باشید.

آقا محمدیان هم ادامه داد: تمام کسانی که از ما انتقاد کردند قابل احترام هستند ما انتقادات سازنده را به کار بستیم و اگر راهنمایی داشته باشند به کار خواهیم بست.

وی افزود:‌این پروژه فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، برآورد اولیه ما بین سه تا سه و نیم میلیارد بود که با تورم مالی وضعیت به هم ریخت و بخشی از این سرمایه قرار بود توسط سرمایه گذار فراهم شود و متاسفانه حاشیه‌سازی‌ها تاثیر منفی را در روند کار به وجود آورد.

مجری طرح لاله با بیان اینکه فیلم به زبان انگلیسی فیلمبرداری می‌شود‌، هدف از آن را ارتباط با دنیا دانست و گفت: کارهای فنی فیلم نیز در ایران و خارج از ایران انجام می‌شود و طی روزهای آینده بخشی از بازیگران غیر ایرانی نیز وارد ایران خواهند شد و امیدوارم کاری را در حد جهانی بسازیم.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بودجه پیش‌بینی شده برای کار را با توجه به تورم دو برابر مبلغ قبلی دانست.

نیک‌نژاد ادامه داد: مبالغی که گفته می‌شود دور از دنیای حرفه‌ای است و تهیه کننده باید اقلام را درآورد و بهتر از حساسیت بودجه‌ی کم کنید.

وی در پاسخ به سوالی درباره حمایت‌های رئیس جمهور و اسفندیار رحیم مشایی از این فیلم با رد آن اظهار کرد: تمام این مدت نخواستم به شایعات پاسخ دهم و شما به عنوان ژورنالیست باید در این خصوص تحقیق کنید تا بی‌انصافی اتفاق نیفتد. ما برای ساخت فیلم با خیلی از بزرگان صحبت کردیم.

این کارگردان ادامه داد: اصل قضیه شروع فیلم مربوط به سال 2007 و شش سال پیش است که من با این طرح به ایران آمدم تا شات‌های خیابانی را بگیرم و وقتی برای اجازه به وزارت ارشاد رفتم، مطابق معمول کل سناریو را از من خواستند و از آن خوششان آمد.

وی افزود:‌آنها ما را به بنیاد سینمایی فارابی ارجاع دادند و خواستند فیلم در ایران ساخته شود و به ما کمک کنند که با تغییر مدیریت در مدیریت جدید کار ادامه پیدا کرد و جز این، هیچ داستان و معمایی پشت فیلم نبوده است.

پروانه پرتو درباره صحبت‌های علیرضا زرین‌دست فیلمبرداری که استعفاء داده است در خصوص اینکه 15 ماه برای این فیلم بیکار بوده است گفت: من از اول آذر وارد پروژه شدم و قرارداد آقای زرین‌دست هم از 15 آبان سال جاری بوده است، متاسفانه ایشان از این پروژه رفتند و مورد خاصی نبوده است. ایشان استاد هستند و خیلی دوست داشتیم با ایشان کار کنیم.

وی با اشاره به حواشی این فیلم اظهار کرد: خود من چهار ماه است که گوشی ام خاموش است چون می‌خواستم از حواشی دور باشم. این پروژه هم مانند پروژه‌های دیگر است که انجام دادم و کار حرفه‌ای با گروهی حرفه‌ای است.

این تهیه کننده ادامه داد: لاله برای ما سمبل پشتکار است و می‌تواند برای همه ما الگو باشد و برای خود من پشتکارم را در حرفه‌ام تداعی می‌کند.

از راست به چپ: پروانه پرتو، اسدالله نیک نژاد، شفیع آقامحمدیان، ایرج رامین فر در نشست رسانه ای فیلم لالهآقامحمدیان توضیح داد: علیرضا زرین دست برای من هم استاد است اما ممکن است من هم تحت تاثیر شایعات قرار گیرم.

ایرج رامین‌فر در بخش دیگری از این نشست درباره‌ی کار گفت: من دنبال سناریو ‌، تهیه کننده ‌، کارگردان و فیلم خوب هستم و الان پیدا کرده‌ام و در حال کارکردن هستم البته خودم را وارد شایعات نمی‌کنم. هنر سینما آنقدر آدم را مسئول می‌کند که باید حواسمان به کارمان باشد و طوری کار کنیم که وقتی مردم آن را می‌بینند برایشان تاثیرگذار باشد.

وی افزود: بسیار خوشحالم در این پروژه هستم و بیشتر خوشحالم که این کار کلید خورد.

این طراح‌صحنه و لباس درباره صحنه‌هایی که در پردیس ملت فیلمبرداری می‌شود توضیح داد: اینجا دفتر یک مدیر تبلیغات است که سعی کردیم نگاهی مدرن به تهران داشته باشیم. ما می‌خواهیم بگوییم فضا و معماری تهران به این شکل است نه آن چیزی که دیگران می‌گویند!

شفیع آقامحمدیان در ادامه صحبت‌های رامین‌فر گفت: فیلم فضای زیادی از کل ایران را نشان می‌دهد و از تهران به شمال ،‌ جنوب و تا خلیج فارس خواهیم رفت و به ضرورت فیلمنامه تصاویر متفاوتی از ایران برخلاف بسیاری از فیلم‌ها که سیاه‌نمایی می‌شود، نشان خواهیم داد.

پرتو پیش‌بینی زمان فیلمبرداری را 3 تا سه ماه و نیم عنوان کرد و گفت: همه صحنه‌ها در ایران گرفته خواهد شد، البته قبلا قصد داشتیم پیست اتومبیل‌رانی را در دبی بگیریم اما تصمیم گرفتیم این هزینه در ایران شود بنابراین پیست آزادی توسط ایرج رامین فر در حال بازسازی است.

وی همچنین مجموعه بازیگران این فیلم را 75 هنرپیشه ایرانی و خارجی برشمرد.

نیک‌نژاد نیز اظهار کرد:اتومبیل‌های خاصی برای کار ساخته شده که توسط بچه‌های طراح کشورمان بوده است و باید به آن افتخار کرد. ما حدود 28 ماشین رالی و در انواع دیگر ماشین‌ها 22 و 28 ماشین ساختیم، در واقع 70‌، 80 ماشین از صفر ساخته شده که این زمان زیادی از ما گرفته و نیروی گذاشته شده قابل تحسین است.

این کارگردان ادامه داد‌: همه چیز کاملا تدارک شده که از امروز بدون توقف جلو خواهیم رفت و تنها دو روز را در عید تعطیل می‌کنیم و با این حجم کار و زمان کوتاه باید قدردان بچه‌های پروژه بود.

وی درباره نقش «لاله» اظهار کرد: روش من برای قصه جدید انتخاب کاراکتر جدید است تا برای تماشاگر ناشناخته باشد برای این فیلم هم سارا امیری در نقش «لاله» به یکی از ستارگان سینمای ایران تبدیل خواهد شد، همان‌طور که قبلا با پرویز پرستویی همکاری کردم.

نیک‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر ما صد فیلم در سال می‌سازیم و با هر کدام یک بازیگر مرد و زن معرفی شود در سال 100 بازیگر جدید خواهیم داشت.

 

شفیع آقامحمدیان در تکمیل سخنان نیک‌نژاد گفت: برای انتخاب بازیگر شرط اصلی تسلط به زبان انگلیسی بود و خود نیک‌نژاد ساعت‌ها به صورت انگلیسی از بازیگران تست گرفت.


 تاريخ ارسال: 1391/12/22
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>رضا 56:

با سلام در مورد آقای تهیه کننده که فرموده اند: "لاله برای ما سمبل پشتکار است و می‌تواند برای همه ما الگو باشد و برای خود من پشتکارم را در حرفه‌ام تداعی می‌کند" میخواستم عرض کنم که خانم لاله صدیق واقعی در حرفه خودشان بعنوان یک متقلب شناخته شده اند. ایشان در سالهای 1386 و 1389 به دستکاری و تقویت موتور ماشین مسابقه شان متهم و در پی اثبات آن به یک سال محرومیت از شرکت در مسابقات محکوم شدند.

0+0-

سه‌شنبه 29 اسفند 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.