پرده سینما

نسخه ترمیم شده یکی از شاخص ترین آثار هارولد لوید پس از 90 سال اکران می شود

پرده سینما









نسخه ترمیم‌شده فیلم کمدی صامت ایمنی آخر از همه! با بازی هارولد لوید پس از 90 سال دوباره روی پرده می‌رود.

 

نمایی از فیلم معروف «ایمنی آخر از همه»با بازی هارولد لویدبه گزارش خبرآنلاین، یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما، آنجایی است که هارولد لوید با آن عینک مشهورش از عقربه‌های ساعتی بر فراز یک برج آویزان می‌شود و برای نجات جان خود تلاش می‌کند.

این صحنه بسیار معروف مربوط به فیلم ایمنی آخر از همه (Safety Last!) به کارگردانی فرد نیومایر و سام تیلر محصول سال 1923 است که به زودی نسخه ترمیم‌شده آن روی پرده سینما می‌رود.

کار ترمیم این فیلم مهم سینمای صامت را یانوش فیلمز انجام داده و پیش از اینکه این نسخه ترمیم‌شده از سوی موسسه کرایتریون منتشر شود، برای مدتی کوتاه در آمریکا روی پرده می‌رود.

هارولد لوید شاید به اندازه چارلی چاپلین و باستر کیتون شهرت نداشته باشد، اما در دوران رونق سینمای صامت هم به اندازه این دو معروف بود و هم از آن‌ها پولسازتر بود. او گران‌ترین بازیگر سال 1928 بود و فیلم‌هایش در میان دیگر کمدی‌های سینمای صامت پرفروش‌تر بودند.

ایمنی آخر از همه!  داستان یک پسر ساده است که در شهر سعی می‌کند گلیمش را از آب بیرون بکشد و دل دختر محبوبش را هم به دست آورد. تلاش‌های این پسر منجر به اتفاقات بامزه‌ای می شود که غریب‌ترین آنها آویزان شدن از ساعتی بر فراز یک برج است. نکته جالب درمورد این فیلم انجام تمام بدلکاری‌های فیلم توسط خود هارولد لوید است.

درمورد صحنه مشهور آویزان شدن از ساعت، باید گفته شود زاویه دوربین طوری بوده که به نظر برسد لوید بر فراز برجی چندده طبقه بوده، اما بد نیست بدانید لوید برای گرفتن این صحنه بالای یک ساختمان سه طبقه از ساعت آویزان شده بود. و نکته بامزه هم این است که لوید با همبازی‌اش در این فیلم به نام میلدرد دیویس ازدواج کرد.

ایمنی آخر از همه! در فاصله 13 آوریل تا هفتم ژوئیه در سینماتک‌هایی در شهرهای مختلف آمریکا روی پرده می‌رود.


 تاريخ ارسال: 1392/1/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.