پرده سینما

آمار فیلم های رسیده به بخش بین الملل جشنواره فیلم یاس اعلام شد

پرده سینما









تاکنون بیش از 50 عنوان فیلم از 29 کشور دنیا به دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس ارسال شده است و کار انتخاب از میان آثار رسیده به‌زودی آغاز می‌شود.

 

به گزارش سایت پرده سینما علی حاجی‌قاسمی مدیر امور بین‌الملل دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران در گفت‌و‌گو با ستاد خبری جشنواره با اعلام این مطلب، ازحضور برخی  فیلم‌های ویدئویی کمپانی‌های شرکت‌کننده در بازار جشنواره کن خبر داد.

این مقام مسئول درجشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران گفت: بخش بین‌المللی دومین جشنواره فیلم یاس تهران، دو بخش مسابقه و مرورآثار فیلم‌های یک کشور موفق در تولید فیلم‌های ویدئویی را شامل می‌شود که دربخش مسابقه، حداقل 11 عنوان فیلم خواهیم داشت. از مدتی پیش فراخوان‌ها ارسال شده و در حال پیگیری آن‌ها هستیم. این روند تا دو هفته دیگر (25 می) ادامه پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: تا امروز حدود 54 عنوان فیلم از 29 کشور دنیا به دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران ارسال شده است که از جمله این کشورها می‌توان به چین، کانادا، فرانسه، مکزیک، اندونزی، شیلی، ژاپن، کره، اسپانیا، هند، هلند، تایوان، آلمان، پرتغال، آمریکا، پرو، ازبکستان، هنگ‌کنگ، میانمار، مالی، اسلوونیا و بلژیک اشاره کرد.

حاجی‌قاسمی درباره مرور آثار ویدئویی کشورهای موفق با اشاره به مرور آثار کشور آلمان در دوره نخست جشنواره، گفت: برای بخش مرور آثار، در حال انتخاب و بررسی کیفی آثار ویدئویی چند کشور هستیم و در این بخش، سراغ کشورهایی می‌رویم که دراین عرصه حرفی برای گفتن دارند.

مدیرامور بین‌الملل جشنواره با اشاره به این که امیدواریم که امسال فیلم‌های  بهتر و بیشتری به دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران بیاید، گفت: فیلم‌های ارسال شده معمولاً از طریق کمپانی‌های معتبر بین‌المللی، کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان به دفتر جشنواره ارسال می‌شوند. این آثار از استاندارد خوبی برخوردار هستند. البته دراین میان فیلم‌های ویدئویی برخی کشورها از کیفیت بالاتری برخوردارند.

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران به دبیری محمدرضا عباسیان در دو بخش کلی مسابقه سینمای ایران و مسابقه بین‌الملل از 10 تیرماه لغایت 15 تیرماه 1392 در تهران و به طور همزمان در چهارگوشه کشور برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/2/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.