پرده سینما

انجمن فیلم آمریکا به کاترین بیگلو دکترای افتخاری می‌دهد

پرده سینما









انجمن فیلم آمریکا با اعطای جایزه افتخاری از کاترین بیگلو، کارگردان اسکاری و سرشناس هالیوود تقدیر می‌کند.

 

کاترین بیگلوبه گزارش ایسنا، انجمن فیلم آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد، روز دوازدهم ژوئن از کاترین بیگلو، کارگردان سرشناس سینما با اعطای مدرک دکترای افتخاری در هنرهای زیبا تقدیر خواهد شد.

 

بیگلو در مراسم اسکار امسال با فیلم سی دقیقه بامداد نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم بود، درحالی که در سال 2010 با فیلم قفسه درد موفق به کسب اسکار بهترین فیلم و کارگردانی شد.

بیگلو اولین فیلم بلندش را در سال 1982 با نام خالی از عشق‌ و نقش‌آفرینی ویلیام دفو نمایش یافت و در ادامه‌ فیلم نزدیک تاریکی را به پرده‌ سینماهای جهان فرستاد.

فلز آبی (1990) و نقطه شکست (1991) با بازی کیانو ریوز دو فیلم بعدی بیگلو بودند تا این‌که در سال 1995 فیلم روزهای عجیب را با فیلم‌نامه‌ای از جیمز کامرون ساخت.

اما موفق‌ترین و درخشان‌ترین فیلم کارنامه‌ سینمای بیلگو قطعا قفسه درد است که در سال 2008 برای اولین‌بار در جشنواره‌ ونیز نمایش یافت. این فیلم که به شرایط حاکم بر سربازان آمریکایی در عراق جنگ‌زده پرداخته است، بسیار مورد استقبال منتقدین قرار گرفت.

قفسه درد در جوایز اسکار موفق به دریافت 6 جایزه ازجمله بهترین فیلم و کارگردانی شد و در جوایز انجمن کارگردانان آمریکا جایزه‌ بهترین دستاورد کارگردانی را برای بیگلو به‌همراه آورد تا او اولین کارگردان زن برنده‌ این جایزه لقب بگیرد.

بیگلو که اولین کارگردان زن برنده‌ جایزه اسکار تاریخ سینما است، سال گذشته در فهرست 100 شخصیت تاثیر‌گذار هفته‌نامه تایم قرار گرفت.

 

از دیگر افتخارات سینمایی کاترین بیگلو می‌توان به جایزه‌ بهترین فیلم و کارگردانی جوایز بافتا، بهترین فیلم سال از جوایز فیلم هالیوود، جایزه‌ بهترین کارگردانی جشنواره‌ سانتاباربارا، جایزه‌ حقوق بشر و سینمای جوان جشنواره‌ ونیز اشاره کرد.


 تاريخ ارسال: 1392/2/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.