پرده سینما

«گذشته» از نيمه خرداد ماه در گروه آفريقا اکران می شود

پرده سینما









همزمان با اكران فیلم تازه اصغر فرهادی در جشنواره كن، نمایش عمومی فیلم در گروه سینمایی آفریقا قطعی شد.

 

نمایی از فیلم گذشتهبه گزارش بانی فیلم، بعد از اعلام بلامانع بودن اكران گذشته در ایران توسط رئیس سازمان سینمایی، شورای صنفی نمایش از ثبت قرارداد اكران آن در گروه آفریقا خبر داد. این فیلم قرار است بعد از پایان اكران یكی برای همه در این گروه روی پرده برود. با توجه به اینكه هنوز نسخه اصلی فیلم به ایران نرسیده به احتمال فراوان گذشته از نیمه خرداد ماه اكران عمومی خواهد شد. شنبه نیز قرار است گذشته برای اهالی رسانه در وزارت ارشاد اكران خصوصی شود. طبق اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی، فیلم فرهادی امروز ساعت 17 در سالن سینمایی وزارت ارشاد اكران خواهد شد. گذشته درحالی امروز برای اولین بار در ایران اكران می‌شود كه علی سرتیپی پخش‌كننده فیلم از این نمایش اظهار بی‌اطلاعی می‌كند. مدیر عامل فیلمیران روز گذشته گفت: «نسخه‌ای كه هم‌اكنون در اختیار ماست بی كیفیت است و فقط برای بازبینی به ایران ارسال شده است. به همین دلیل برای اكران عمومی، آن هم برای اهالی مطبوعات و رسانه اصلاً قابل دیدن نیست. ترجیح من این بود كه نسخه اصلی گذشته اكران شود.»

سرتیپی امروز عازم فرانسه می‌شود تا ضمن ملاقات با اصغر فرهادی مقدمات اكران فیلم را در ایران فراهم كند. او قرار است نسخه اصلی گذشته را به ایران بیاورد. امور مربوط به زیرنویس فیلم انجام شده و به گفته سرتیپی به محض رسیدن نسخه فیلم به ایران، كپی گذشته هم به صورت دیجیتال و هم 35 آماده خواهد شد تا به صورت گسترده در ایران اكران شود.

گذشته اولین تجربه فرهادی برای ساخت  فیلمی در خارج از ایران است که این فیلم در پاریس فیلمبرداری شده است. این فیلم در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

این درام که زندگی مردی ایرانی و زنی فرانسوی را در مرکز توجه خود قرار داده است با بازی برنیس بژو بازیگر آرژانتینی-فرانسوی، طاهر رحیم بازیگر فرانسوی الجزایری و علی مصفا بازیگر و کارگردان ایرانی ساخته شده است.


 تاريخ ارسال: 1392/2/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.