پرده سینما

چهار جشنواره حوزه هنری دو سالانه شد

پرده سینما









مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری از دوسالانه شدن جشنواره طنز مکتوب، کنگره شعر آیینی شفق، سوگواره پوسترهای عاشورایی و جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش خبر داد.

 

به گزارش فارس، علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری درباره دوسالانه شدن برخی جشنواره‌های ادبی و هنری حوزه هنری گفت: در جلسه اخیر شورای سیاست گذاری جشنواره‌ها که متشکل است از محسن مومنی به عنوان رییس شورای سیاست گذاری و معاونت هنری، معاونت اداری مالی، مدیرکل امور استان‌ها و مجلس، میرکل روابط عمومی و امور بین الملل ، مدیر دفتر طرح و برنامه و مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری تصمیم بر این گرفته شده که جشنواره‌هایی مانند طنز مکتوب، کنگره شعر آیینی شفق، سوگواره پوسترهای عاشورایی و جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش به صورت دو سالانه برگزار شود.

وی ادامه داد: این اتفاق در سال‌های گذشته هم رخ داده است و جشنواره بزرگ هنر جوان که در 9 رشته هنرهای تجسمی برگزار می‌شود و جشنواره تولیدات استان‌ها به صورت دو سالانه تعریف شده بود.

قربانی اظهار کرد: با بررسی و گزارشی که در شورا ارئه شد به این نتیجه رسیدیم که برخی جشنواره‌ها برای تولید و خلق آثار نیاز به این داشت که هنرمندان فرصت بیشتری داشته باشند و قطعا آثاری که می‌رسد از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری با تاکید بر این که جشنواره فیلم‌های صد ثانیه‌ای و هنر جوان که از سال گذشته با تمدید مهلت ارسال آثار مواجه شدند امسال حتما برگزار می‌شود، عنوان کرد: 7 تا 9 اسفند ماه امسال جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ایی را برگزار می‌کنیم و فرصت برای ارسال آثار تا بهمن ماه باقی است و مهر ماه نیز نمایشگاه آثار هنر جوان را در گالری صبا برپا می کنیم و در حال حاضر آثار این جشنواره آماده داوری است.

وی گفت: فراخوان جشنواره‌های دو سالانه در حال آماده سازی است و به زودی منتشر می‌شود و روند اجرایی و شیوه برگزاری جشنواره‌ها در شکل کلی تغییری پیدا نمی‌کند.

قربانی درباره برگزاری مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری و انتصاب محمد علی قاسمی به عنوان دبیر هنری این جشنواره گفت: دبیر هنری یک جشنواره از شخصیت‌های علمی و هنری آن رشته مورد توجه در جشنواره است و آقای قاسمی که رییس حوزه هنری ایلام هم هستند از چهره‌های ملی عرصه ادبیات‌اند و داستان نویس خوبی هستند و مورد تایید مرحوم امیرحسین فردی بودند و با انتخاب ایشان آقای قاسمی به عنوان دبیرهنری این جشنواره برگزیده شد.

وی افزود: این جشنواره هر سال در یک استان برگزار می‌شود و با هدف کشف و شناسایی استعدادهای استانی پایه ریزی شده است.


 تاريخ ارسال: 1392/2/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.