پرده سینما

فیلمبرداری «محمد (ص)» در آفریقا به پایان رسید

پرده سینما









فیلمبرداری پروژه سینمایی محمد (ص) به کارگردانی مجید مجیدی در شهر بلا بلا آفریقا با گرفتن چندین صحنه باقی مانده از فیلم به پایان رسید.

 

نمایی از فیلم محمد (ص) ساخته مجید مجیدیبه گزارش مهر، صحنه‌های باقی مانده از جدیدترین فیلم مجید مجیدی طی چند روز گذشته در شهر بلا بلا آفریقا فیلمبرداری شده است. در این صحنه‌ها صادق هاتفی در نقش ابرهه جلوی دوربین رفته است.

و اما مجید مجیدی به همراه دیگر اعضای گروه که او را در سفر آفریقا همراه کرده‌ بودند، امروز صبح به ایران بازگشتند. البته اسکات اندرسون مدیر جلوه‌های ویژه سینمای هالیوود نیز گروه را در آفریقا همراهی کرده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت نور تابان تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم، این صحنه‌ها با رضایت 100 درصدی مجیدی گرفته شده و از جمله سکانس‌های ماندگار فیلم محسوب می‌شود. فیلمبرداری این صحنه‌ها 5 روز طول کشیده است.

فیلمبرداری محمد (ص) در کرمان، عسلویه، شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم و ... صورت گرفته‌است. در این پروژه مذهبی-تاریخی که با حضور عوامل حرفه‌ای و شاخص خارجی و داخلی ساخته شده است بازیگرانی چون علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، محسن تنابنده، مینا ساداتی، ساره بیات، پانته‏‌آ مهدی‏‌نیا و ... نقش‌آفرینی می‏‌کنند.

داستان فیلم سینمایی محمد (ص) از دوران جاهلیت و به هنگام تولد آخرین پیامبر خدا حضرت محمد (ص) آغاز شده و در 12 سالگی ایشان در اولین سفر به همراه عمویشان ابوطالب، به شام پس از رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می رسد. بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می‌دهد. این فیلم توسط موسسه سینمایی نورتابان تهیه می‌شود.

مجیدی تا کنون ساخت فیلم‌هایی چون بید مجنون، رنگ خدا، باران، آواز گنجشکها، بچه های آسمان و... را برعهده داشته است.

مجیدی این روزها ریاست جشنواره بین‌المللی پیامبر اکرم (ص) را نیز برعهده گرفته است که در حال حاضر تنها در یک شاخه نشانه‌نوشته برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/3/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.