پرده سینما

«گذشته» فرهادی در جشنواره فیلم مونیخ حضور دارد

پرده سینما









تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی در بخش بین‌الملل سی و یکمین دوره جشنواره فیلم مونیخ حضور دارد.

 

نمایی از فیلم گذشته ساخته اصغر فرهادیبه گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره مونیخ اسامی فیلم‌های بخش‌های مختلف این دوره جشنواره را در اعلام کردند.

16 فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل CineMasters برای دریافت جایزه ARRI/OSRAM رقابت می‌کنند که فیلم فرانسوی گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی یکی از آن‌هاست.

این فیلم اولین بار در دنیا اواخر ماه پیش در بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین جشنواره فیلم کن روی پرده رفت و جایزه بهترین بازیگر زن را برای بره‌نیس بژو به همراه داشت. گذشته همچنین در کن برنده جایزه داوران کلیسای جهانی شد.

گذشته داستان مردی به نام احمد با بازی علی مصفا است که بعد از چهار سال از ایران به فرانسه باز می‌گردد تا مراحل نهایی طلاق از همسرش ماری (بژو) را تمام کند، غافل از اینکه او هم اکنون با مرد دیگری به نام سمیر (طاهر رحیم) در ارتباط است و قصد ازدواج با او را دارد.

تعداد دیگری از فیلم‌های بخش مسابقه اصلی کن هم در بخش بین‌الملل این دوره جشنواره مونیخ رقابت می‌کنند که فیلم فرانسوی آبی گرم‌ترین رنگ است به کارگردانی عبد‌اللطیف کشیش، برنده جایزه نخل طلایی در میان آن‌هاست.

تریلر فقط خدا می‌بخشد تازه‌ترین همکاری نیکلاس ویندینگ رفن کارگردان دانمارکی و رایان گاسلینگ بازیگر آمریکایی، زیبایی بزرگ به کارگردانی پائولو سورنتینو فیلمساز ایتالیایی، فیلم مکزیکی هلی ساخته آمات اسکالانته که در کن‌ جایزه بهترین کارگردان را برد، مهاجر ساخته جیمز گری با بازی ماریون کوتیار، واکین فینیکس و جرمی رنر و فیلم چینی نشانی از گناه که در کن جایزه بهترین فیلمنامه را برای جیا ژانکه به همراه داشت، از دیگر رقبای جایزه ARRI/OSRAM جشنواره مونیخ 2013 هستند.

برگزارکنندگان جشنواره مونیخ در عین حال یک بخش را به مرور آثار سورنتینو اختصاص داده‌اند. یک بخش مرور آثار هم به الخاندرو خودوروسکی کارگردان شیلیایی اختصاص داده شده که تازه‌ترین فیلم او رقص واقعیت در بخش CineMasters نمایش داده می‌شود.

مایکل کین بازیگر بریتانیایی برنده اسکار نیز جایزه یک عمر دستاورد جشنواره مونیخ را دریافت می‌کند.

سی و یکمین دوره جشنواره فیلم مونیخ 28 ژوئن تا 6 ژوئیه (7 تا 15 تیر) در آلمان برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/3/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.