پرده سینما

توحیدی: ترجیح می‌دهیم برای بازگشایی خانه سینما منتظر استقرار دولت بعدی باشیم

پرده سینما






 

 

 

فرهاد توحیدی گفت: برخی همچنان بر روی مواضعی که نه موافق قانون است و نه موافق عُرف ایستاده‌اند بنابراین با این وضعیت تصور می‌کنم تفاهمی برای بازگشایی خانه‌ی سینما در دولت دهم حاصل نشود.

 

خانه سینمای ایرانرئیس هیئت مدیره خانه سینما در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره‌ آخرین وضعیت بازگشایی این تشکل صنفی بیان کرد: ما همچنان روی حرف گذشته‌مان ایستاده‌ایم و همان‌طور که قبلاً گفتیم، راه بازگشایی خانه‌ی سینما توجه به اساسنامه‌ی اصلاح‌ شده است.

وی در عین حال مطرح کرد: تصور می‌کنم در مدت باقی‌مانده از دولت دهم درباره‌ بازگشایی خانه‌ سینما تحولی حاصل نشود چون دوستان همچنان روی مواضعی می‌ایستند که نه موافق قانون است، نه موافق عرف است و نه حتی با ماموریت‌هایشان تناسبی دارد.

توحیدی درباره‌ اینکه گفته می‌شد محسن علی‌اکبری به عنوان نماینده‌ سازمان سینمایی قرار است با هیئت مدیره‌ خانه‌ سینما درباره‌ بازگشایی این تشکل مذاکره کند، تصریح کرد: ما چنین نمایندگی‌ از ایشان مشاهده نکردیم. آقای علی‌اکبری همچنان اصرار دارند که نماینده هیئت بازگشایی هستند و ما نیز همچنان اصرار داریم که طبق اساس‌نامه‌ی اصلاح شده جایی به نام هیئت بازگشایی شأن قانونی ندارد.

رئیس هیئت مدیره‌ خانه‌ سینما درباره اینکه با توجه به مشخص شدن دولت آینده وضعیت بازگشایی خانه‌ سینما را چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: با وضعیتی که به وجود آمده است، ترجیح ما این است که منتظر استقرار دولت بعدی باشیم و ببینیم که می‌توانیم به چه تفاهمی با آن‌ها برسیم.

با گذشت بیش از یک سال و نیم از تعطیلی خانه سینما، به تازگی هیئت بازگشایی از سوی ریاست سازمان سینمایی (شمقدری) مامور به بازگشایی این تشکل صنفی شد اما تاکنون با توجه به اینکه هیئت مدیره‌ خانه سینما از لحاظ قانونی معتقد به بازگشایی با برگزاری مجمع عمومی خانه سینماست این اتفاق عملی نشده است.


 تاريخ ارسال: 1392/3/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.