پرده سینما

وزیر ارشاد میزان مستمری هنرمندان پیشکسوت را اعلام کرد

پرده سینما









وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از قطعی شدن افزایش میزان مستمری هنرمندان پیشکسوت در قالب طرح مستمری و تکریم این قشر خبر داد.

 

وزیر ارشادبه گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی شامگاه گذشته 4 تیر ماه در حاشیه افتتاح سی و یکمین اردوهای سراسری کمیته امداد امام خمینی(ع) افزود: تاکنون ۴۰۰ هنرمند به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمده‌اند و ماهانه یک میلیون ۵۰۰ هزار ریال مستمری دریافت می‌کنند.

وی شرایط عضویت هنرمندان پیشکسوت در این موسسه را داشتن سن بالای ۶۰ سال و همچنین نشان درجه یک هنری عنوان کرد و گفت: تامین هزینه‌های درمان این هنرمندان پیشکسوت از جمله برنامه‌های موسسه یاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد تا پایان دولت دهم باید وظایف خود را انجام دهد، اظهار امیدواری کرد آن دسته از طرح‌های ناتمام که در دولت دهم آغاز شده است در دولت بعدی پیگیری و به سرانجام برسند.

حسینی درباره وام خبرنگاران نیز گفت: وزارت ارشاد به صورت وی‍ژه درحال پیگیری این موضوع است بطوری که جلسات نهایی آن با حضور بهمنی رییس کل بانک مرکزی و معاون هنری وزارت ارشاد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حداقل وام خبرنگاران ۳۰۰ میلیون ریال است، خاطرنشان کرد که پیشنهاد وزارت ارشاد ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

به گفته وی، ‌وام خبرنگاران فقط برای ساخت مسکن تعلق ندارد و شامل خرید خانه نیز هست.

وزیر ارشاد دلیل وقفه در نهایی شدن وام خبرنگاران را بحث‌های حقوقی و مسایل به وقوع پیوسته در بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و همچنین بانک‌ها عنوان کرد.

سی و یکمین اردوهای سراسری کمیته امداد امام خمینی(ع) روز سه‌شنبه در آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، حسین انواری سرپرست کمیته امداد و دوهزار مددجوی این نهاد در مجموعه فرهنگی ورزشی امام علی(ع) کمیته امداد آغاز به کار کرد.

این اردوها تا پایان شهریور امسال به کار خود ادامه می‌دهد.


 تاريخ ارسال: 1392/4/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.