پرده سینما

تعداد تماشاگران فیلم فرهادی در فرانسه از مرز 900 هزار نفر گذشت

پرده سینما









بیش از نهصد و پنج هزار فرانسوی تا 7 تیر ماه (28 ژوئن) به تماشای فیلم گذشته اصغر فرهادی نشستند.

 

نمایی از فیلم گذشتهبه گزارش ایسنا، نمایش جدیدترین ساخته‌ فرهادی که یک ماه است در فرانسه آغاز شده است همچنان در 320 سینما ادامه دارد.

کمپانی ممنتو فیلم که پخش و تهیه‌ فیلم اصغر فرهادی را برعهده دارد، آمار مخاطبان فرانسوی فیلم را بیش از نهصد و پنج هزار نفر در فرانسه اعلام کرد.

این فیلم در کشورهای بلژیک و سوئیس نیز در حال اکران است.

فیلم گذشته پس از حضور در جشنواره‌ فیلم کن در بخش ویژه‌ جشنواره‌ سیدنی به نمایش درآمد و پس از آن در جشنواره‌ مونیخ حضور دارد و در چهارمین حضور بین‌المللی پس از مونیخ در جشنواره‌ دوربان آفریقای جنوبی به نمایش درخواهد آمد.

بنا بر این گزارش، گذشته که در سینماهای ایران اکران شده است در کمتر از 10 روز بیش از 455 میلیون تومان تا شامگاه گذشته 7 تیر ماه فروخته است.

در خلاصه داستان گذشته آمده است: «احمد (علی مصفا) 4 سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی لوسی دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به لوسی پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.»

علاوه‌بر برنیس بژو (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار و برگزیده کن) و همچنین طاهر رحیم (برنده جایزه سزار)، بازیگران دیگری چون علی مصفا، پائولین بورلت، بازیگر بلژیکی فیلم معروف زندگی صورتی، الیس آگویس، ژان جستین ،سابرینا وازانی و بابک کریمی در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.


 تاريخ ارسال: 1392/4/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.