پرده سینما

اسامی هیئت انتخاب بخش بین الملل جشنواره فیلم کودک اعلام شد

پرده سینما









اعضای هیئت انتخاب بخش بین‌الملل بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حکم گرفتند.

 

هیئا انتخاب بخش بین الملل جشنواره فیلم کودکبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری بیست ‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، طی احکام جداگانه‌ای از سوی سیداحمد میرعلایی دبیر جشنواره کودکان و نوجوانان، ویشکا آسایش(بازیگر)، امیر اسفندیاری(مدیر امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی)، بهرام عظیمی(کارگردان انیمیشن)، ابراهیم فروزش(کارگردان) و محمدحسین نیرومند(کاریکاتوریست و کارشناس انیمیشن) به عنوان اعضای هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره منصوب شدند.

ویشکا آسایش متولد سال 1351 است و در رشته طراحی صحنه و لباس تحصیل کرده است. فیلم‌های سینمایی ورود آقایان ممنوع، مسافر ری، ساحره و مجموعه‌های تلویزیونی معصومیت از دست رفته، نردبام آسمان، مختارنامه  و غیره از آثاری است که آسایش در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

او در سال 1389 برای بازی در فیلم ورود آقایان ممنوع (رامبد جوان) در نقش مدیر یک دبیرستان دخترانه ظاهر شد و جایزه بهترین بازیگری زن در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

امیر اسفندیاری متولد 1336 تهران، فارغ التحصيل مديريت بازرگاني از دانشگاه نورث ايسترن ماساچوست است.

او که در حال حاضر مدیریت امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی را برعهده دارد، مسئولیت واحد توليد مشترك امور بين الملل بنياد سينمايي فارابي، مديريت بازار فيلم ايران، مسئولیت امور بين‌الملل جشنواره‌هاي فيلم فجر و كودكان و نوجوانان در دوره‌های مختلف، عضویت در هيئت مديره جشنواره آسيا اقيانوسيه و عضویت در هيئت مديره سيفژ را در کارنامه دارد.

بهرام عظیمی متولد سال 1345 و فارغ‌التحصیل رشته صنایع دستی از دانشگاه هنر تهران است.  دریافت نشان درجه ۲ هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تدریس در خانه کاریکاتور ایران از سال  76 و تدریس در دانشگاه‌های هنر تهران، دریافت 84 جایزه ملی و بین‌المللی در رشته‌های کاریکاتور، انیمیشن، نقاشی و تصویر سازی از عناوینی است که وی موفق به دریافت آنها شده است.

عظیمی که با طراحی شخصیت‌های تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی کارهای ماندگاری را از خود بجای گذاشته، به عنوان سازنده فیلم بلند سینمایی انیمیشن تهران 1500 مورد توجه کارشناسان قرارگرفت و نوروز امسال این اثر را روی پرده داشت که با استقبال مردم روبرو شد. وی همچنین در حوزه نویسندگی نیز نگارش فیلمنامه اثر سینمایی آل را بر عهده داشته و درصدد ساخت دومین انیمیشن سینمایی خود با مضمون کودکانه است.

ابراهیم فروزش متولد سال 1318 و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی است. وی که فعالیت هنری خود را از سال 1349 در مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد، از فیلمنامه‌نویسان فیلم قصه‌های بازار (عبدالله علیمراد) بوده و تاکنون کارگردانی فیلم‌های سینمایی متعددی را با مضمون کودکان و نوجوانان بر عهده داشته است که از جمله آنها می‌توان به کلید، خمره، بچه‌های نفت و مرد کوچک اشاره کرد. فیلمهای فروزش در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی موفق ظاهر شده‌اند.

محمدحسین نیرومند متولد سال 1343 است و لیسانس طراحی صنعتی از دانشگاه تهران دارد. وی از کاریکاتوریستهای مطرح ایرانی است که تاکنون در سمت‌های گوناگونی همچون مدیریت گروه جوان طرح و برنامه شبكه دو، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران كشور، سرپرستی مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره به فعالیت پرداخته است. نیرومند همچنین تالیفات متعددی در ارتباط با آموزش کاریکاتور دارد و کتاب طنز مصور هم از مجموعه آثار اوست که درسال 1366 به چاپ رسیده است.

 نیرومند که جایزه ویژه یومیوری شیمبون ژاپن را در سال 68 و نشان عالی تجسمی کشور را در سال 88 دریافت کرده، در زمینه انیمیشن، مشاور هنری مدیر مركز تولید انیمیشن سازمان صدا و سیما (صبا) بوده است و در جشنواره‌های مختلف هنری و سینمایی (از جمله فجر، پویانمایی و دفاع مقدس) به عنوان عضو هیئت انتخاب و هیئت داوری فعالیت کرده است.

بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری سیداحمد میرعلایی در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران، مسابقه فیلمنامه‌نویسی از 15 تا 19 مهر ماه برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/4/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.