پرده سینما

هیئت مدیره و مدیر عامل خانه سینما در رابطه با اتفاقات شب گذشته بیانیه صادر کردند

پرده سینما









هیئت مديره و مدير عامل خانه سينما در واکنش به اتفاقات پيش آمده ديشب و امروز درباره خانه سينما بيانيه اي صادر کرد.

 

خانه سینمابه گزارش سایت پرده سینما در متن اين بيانيه آمده است: شب دوشنبه مورخ 24/04/92 حوالي نيمه شب،‌ هيئت مديره خانه سينما (جامعه اصناف سينماي ايران) مطلع شد افراد ناشناسي با شکستن قفل در خانه سينما، در کوچه سمنان وارد خانه سينما  شده اند.

بلافاصله اعضاي هیئت مديره و وکيل خانه سينما در محل حاضر شدند و مشاهده کردند افرادي در حال خارج کردن اجناس، اموال و مدارکي از خانه سينما هستند .

نگراني هیئت مديره نسبت به اين ورود شبانه از اين لحاظ بيشتر شد که بيم آن مي رفت اسناد و مدارکي که هيچ ارتباطي به خانه سينما ندارد جهت پرونده سازي در اين خانه تعبيه شده باشد، چون عليرغم توضيحات وکيل و هیئت مديره افراد فوق کماکان از ورود هیئت مديره قانوني به خانه سينما جلوگيري کردند و ما تا اين لحظه نمي دانيم و مطلع نيستيم در آن چند ساعت در خانه سينما چه گذشته است. هیئت مديره و آحاد سينماي ايران، از مسئولين دلسوز جمهوري اسلامي و مقامات ذيربط  قضائي امنيتي و انتظامي مي خواهد شهادت دهند در کشوري که از صدر تا ذيل آن سخن از رعايت  قانون مي گويند،چه ضرورت و يا چه توجيهي وجود داشته که در نيمه شب و خارج از وقت اداري، عده اي به نام حراست ارشاد به درون خانه سينما بريزند و در اقدامي غير معقول و غير قانوني و حتي خلاف عرف رويه هاي انتظامي و قضائي به چنين عملي مبادرت کنند.

اهالي سينماي ايران بيم آن دارند در شرايط شاداب کنوني و در آستانه تغيير دولت،کساني با به تشنج کشيدن  فضاي اجتماعي، موجب گل آلود شدن آب شده و براي اتاق هاي  فکر در داخل و يا خارج از کشور خوراک  فراهم کنند. لذا هشدار مي دهيم تا دير نشده و اين بحران چند ساله، به وضعيت بدتري نرسيده، حل مشکل را عاقلانه تدبير کنند و با تمسک به قانون از اين همه اجحافي که به اهالي سينما مي شود،جلوگيري فرمايند.

رونوشت اين بيانيه که به امضاي هیئت مديره و مدير عامل خانه سينما رسيده،به دفتر مقام معظم رهبري،رياست جمهوري اسلامي ايران،رياست قوه قضائيه،رياست قوه مقننه،وزير اطلاعات و فرماندهي نيروي انتظامي و ... رسيده است.


 تاريخ ارسال: 1392/4/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.