پرده سینما

فیلم‌های بخش کلاسیک جشنواره ونیز 2013 معرفی شدند

پرده سینما









فهرست فیلم‌های کلاسیک و بازسازی‌شده حاضر در هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز منتشر شد.

 

جشنواره فیلم ونیزبه گزارش ایسنا، فیلم‌های حاضر در بخش ونزیا کلاسیچی جشنواره فیلم ونیز که ویژه نسخه بازسازی‌شده فیلم‌های کلاسیک تاریخ سینما است در حالی اعلام شد که آثار مطرحی از کارگردانان بزرگ چون فرانچسکو روسی‌، روبرتو روسلینی‌، لوچیانو ویسکونتی‌، ژان رنو،‌ آلن رنه، امیر کاستاریکا و ویلیام فردکین در این بخش به روی پرده خواهند رفت.

کلودیو کاردیناله، بازیگر ایتالیایی که بیشتر شهرتش را برای حضور در فیلم‌های روزی روزگاری در غرب سرجیو لئونه و هشتم‌ونیم فدریکو فلینی بدست آورده، میهمان افتخاری بخش فیلم‌های بازسازی‌شد‌ه کلاسیک جشنواره ونیز خواهد بود.

همچنین وی قرار است در مراسم نمایش فیلم ساندرا ساخته لوچیانو ویسکونتی حضور یابد فیلمی که با ایفای نقش او در جشنواره سی‌ام ونیز موفق به کسب شیر طلای این رویداد سینمایی معتبر شد.

از جمله مهمترین فیلم‌های حاضر در بخش کلاسیک جشنواره ونیز می‌توان به دست‌ها روی شهر از فرانچسکو روسی،‌ پائیزا از روبرتو روسلینی‌، گلوله‌ای برای ژنرال‌ ساخته دامیانو دامیانی‌، حیوان آدم نما به کارگردانی ژان رنو،‌ مشیت از آلن رنه‌، آیا دولی بل را به خاطر می‌آوری؟ از امیر کاستاریکا، شیء مرموز در ظهر ساخته آپیچاتپونگ ویراستاکول، گل بهاری از یاسیجیرو اوزو، کلمنتین عزیز من ساخته جان فورد‌ و جادوگر به کارگردانی ویلیام فردکین اشاره کرد که فیلم افتتاحیه این بخش نیز خواهد بود.

ویلیام فردکین، کارگردان سرشناس سینمای جهان نیز قرار است در جشنواره امسال ونیز با دریافت شیر طلای افتخاری مورد تقدیر قرار بگیرد. هفتادمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان ازتاریخ 28 اوت تا هفتم سپتامبر برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/4/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.