پرده سینما

کاسه ساز: صنوف قانونی برای احقاق حق جلوی ارشاد تجمع می‌کنند

پرده سینما









حبیب‌الله کاسه ساز با اشاره به اجتماع صنوف قانونی جلوی درب ارشاد گفت: براساس اساسنامه هیچ صراحتی برای معرفی کتبی افراد و جود ندارد.این دوستان اعضای شورای مرکزی صنف خود هستند و می‌توانند درمجمع حاضر شوند از سوی دیگر ناظر وزارت ارشاد اگر تخلفی وجودداشته اعلام کرده و در نهایت این مجمع تایید شده است.

 

حبیب الله کاسه سازحبیب الله کاسه ساز عضو هیئت نظارت بر روند بازگشایی خانه سینما در گفت و گو با فارس درباره حضور نمایندگان دو طرف در برنامه تلویزیونی و مسایلی که عنوان شد گفت: به نظرم بحث شب گذشته بحث خوبی بود یکسری از مسایل برای سینما دوستان و مردم روشن شد. وقتی حرف از قانون می‌زنیم حضور بدون مجوز و غیرقانونی در خیابان مفهوم ندارد. این افراد دو بار  بدون مجوز تجمع کردند  و بحث هایی در آن تجمع‌ها صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: بحث‌های شب گذشته که بسیار خوب بود به  سفسطه کشیده شد. زمان‌هایی که دوستان کم می‌آوردند سعی می‌کردند با  سفسطه از سوالات مطرح شده بگریزند.

کاسه ساز در ادامه توضیح داد: در فتنه سال 88 عده‌ای انتخابات را قبول نداشتند و به جای این که به نظر شورای نگهبان که  مرجع ذیصلاح بود توجه کنند به کف خیابان آمدند. دوستان حرف از قانون می‌زنند اما به تایید وزارت ارشاد هیچ وقعی نمی‌نهند. این دوستان در چه جایگاهی هستند مجمع ما را قانونی نمی‌دانند و برای هیئت مدیره جایگاه و ارزشی قائل نیستند. اگر غیرقانونی بودیم وزارت ارشاد تنها محمل و جایگاهی است که جزء وظایفش این است که مجمع عمومی را تایید و یا رد کند باید اقدام می کرد اما علیرغم همه کارشکنی‌ها وزارت ارشاد مجمع  عمومی ما را تایید کرد.

وی در ادامه توضیح داد: چگونه است وقتی قانون به نفع آنها نیست معنایی ندارد . ما 11 صنف قانونی هستیم که مجمع تشکیل داده و هیئت مدیره را انتخاب کردیم.

کاسه ساز درباره اتهامات مالی که شب گذشته مطرح شد گفت: مسایل مالی نباید دوستان را نگران کند. البته در بررسی مسایل مالی باید یک کارشناس سینمایی حضور داشته باشد زیرا اسناد و مدارکی که وجود دارد ممکن است صحیح و درست باشد اما اینکه چرا باید این هزینه مصرف شود و به‌فرض دوستان به چه دلیل باید سفر خارجی بروند مهم است. ارایه فاکتور و سند به راحتی صورت می‌گیرد و کاملا شفاف است اما این که چه لزومی برای هزینه‌های گزاف جشن‌ها و ارایه دستمزد به دوستان برای برگزاری جشن وجود دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در ادامه درباره اجتماع فردا در جلوی درب وزارت ارشاد گفت: دوستان معتقدند ما تنها 40 یا 50 نفر هستیم ما می‌خواهیم 11 صنف قانونی که کمتر از افرادی که جلوی درب خانه سینما بودند، نیستند حاضر شویم. ما فردا ساعت 11 جلوی درب وزارت ارشاد اجتماعی آرام خواهیم داشت و از این مرجع قانونی خواستار مکان خانه سینما خواهیم بود و احقاق حق  از مرجع ذیصلاح قانونی خواهیم کرد.

کاسه ساز درباره قانونی بودن این تجمع توضیح داد: ما تلاش می‌کنیم تا مجوزهای لازم را بگیرم اما اگر محقق نشد بالاخره ما صنوف قانونی هستیم و در اجتماعی آرام احقاق حق خواهیم کرد. دوستان خانه سینما دارای ساختمان شماره 2 هستند و همه کارهایشان را در آنجا ساماندهی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: ما تلاش می‌کنیم نگاه تحقیر آمیز به افرادی که در سینما زحمت می‌کشند در خانه سینما جدید از بین ببریم. برای ما اعضای صنوف  تدارکات با یک کارگردان به لحاظ حق و حقوق صنفی و برخورد انسانی و فرهنگی تفاوتی ندارد. نگاه ما از بالا نیست، ما یک جایگاهی داریم و باید مورد توجه قرار بگیریم.

وی درباره حضور دو عضو شورای مرکزی در مجمع عمومی خانه سینما توضیح داد: وقتی مجمع عمومی برگزار می شود به خاطر یک مورد شبهه تخلف، اساس این مجمع را زیر سؤال نمی‌برند ما فرض را بر این بگذاریم یک مورد خلاف انجام شده، ناظر از طرف معاونت فعالیت‌ها حضور داشته  و گزارش دادند. براساس اساسنامه  هیچ صراحتی برای معرفی کتبی افراد و جود ندارد این دوستان اعضای شورای مرکزی صنف خود هستند و می‌توانند درمجمع حاضر شوند از سوی دیگر ناظر وزارت ارشاد اگر تخلفی وجود داشته اعلام کرده و در نهایت این مجمع تایید شده است. امیدوار هستیم اهالی سینما و صنوفی که تاکنون قانونی شدند به قانون تمکین کنند و با حضور در خانه سینما مسایل صنفی خود را پیگیری نمایند.


 تاريخ ارسال: 1392/4/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.