پرده سینما

نامه ‌کاسه‌ساز در واکنش به رفتار حسن برزیده: برادر ‌باغیرتم! ما سودای ریاست نداریم

پرده سینما









حبیب‌الله کاسه‌ساز در نامه‌ای به رفتار و سخنان عبدالحسن برزیده در تجمع روز پنج‌شنبه واکنش‌ نشان داد.

 

حبیب الله کاسه سازحبیب الله کاسه ساز در نامه‌ای که به‌صورت اختصاصی برای فارس ارسال کرد، به رفتار حسن برزیده و سخنانش در تجمع روز پنج‌شنبه  واکنش نشان داد. در بخشی از نامه آمده است:  «می‌دانی چرا دلم گرفت دلم از این گرفت که چرا جرات شکستن را پیدا نکردی و آبروی سپاهی بودنت را بردی من جای تو بودم یا جلو نمی‌رفتم و حالا که رفتم باید کار را تمام می‌کردم و در خانه را می شکستم قانون کیلویی چند؟ آب به آسیاب دشمن بریزم و به به و چه چه بشنویم» نامه با عنوان «این سیاهه برای حسن آقای برزیده است» ارایه شد. متن کامل آن به شرح ذیل است.

این سیاهه برای حسن آقای برزیده است

سلام علیکم

حسن آقا شما را در کنار تعدادی از بزرگان سینما دیدم بزرگانی که هر کدامشان کوله‌باری از تجربه را به دوش داشتند. راستش کمی تعجب کردم جای شما بودم گوشه‌ای می‌ایستادم و نقش سیاهی لشکرها را بازی می‌کردم و در حد و اندازه خودم جولان می‌دادم و نزد بزرگان سینما سرم را پائین می‌آوردم و می‌گذاشتم عقلای جمع تصمیم بگیرند. شما را سالیان سال است که می‌شناسم از بچه‌های سپاه بودید و اکنون بازنشسته. مدتی هم به جای ما مدیرعامل انجمن دفاع مقدس شدید چند دونه فیلم هم بازی کردی نقشهایت یادم نیست دو بود یا سه. یادم هست دو دونه فیلم هم کارگردانی کردی با پول بیت‌المال. معمولاً سریال‌ها دست چندم و تله فیلم‌ها در آئین‌نامه‌های حرفه‌ای سینما خیلی به حساب نمی‌آید به همین خاطر نامی از آنان نمی‌برم سپاه شما را پرورش داد و باعث رشد شما شد و نظام هم هزینه‌هایش را پرداخت کرد. در گزارش‌هایی که از جلوی خانه سینما برایم آوردن عکس شما را در کمال تعجب دیدم که بی‌قانونی می‌کردی و خود را به بزرگان سینما چسبانده بودی و چشم در چشم عزیز دلمان پرویز خان پرستویی انداختی و با این بزرگواری دهان به دهان شدی و عده‌ای که پشت سرتان شما را راهنمایی و شارژ می‌کردن که برو در خانه سینما را بشکن و خودشان عقب ایستاده بودن را شنیدم.

در بخشی از نامه آمده است: می‌دانی چرا دلم گرفت دلم از این گرفت که چرا جرات شکستن را پیدا نکردی و آبروی سپاهی بودنت را بردی من جای تو بودم یا جلو نمی‌رفتم و حالا که رفتم باید کار را تمام می‌کردم و در خانه را می شکستم قانون کیلویی چند؟ آب به آسیاب دشمن بریزم و به به و چه چه بشنویم. البته این موضوع را بی‌بی‌سی و صدای آمریکا حمایت کرد چشم ما روشن حسن آقا می‌دانی که شما را دوست دارم و ارادت ما به شما چه در خانه را می‌شکستی و چه اکنون که نشکستی کم نخواهد شد. شنیدم فرمودید که آنقدر بی‌‌غیرت شدیم که باید کاسه ساز رئیس هیئت مدیره ما باشد. برادر با غیرت خاطرتان هست زمانی که ما مدیرعامل انجمن دفاع مقدس بودیم شما فیلم سینمایی خود را با حمایت ما ساختی آن زمان بی‌غیرت نبودیم. عجب!!!

برادر باغیرتم ما که سودای ریاست نداریم از ما گذشت .ما ریاست هایمان را کردیم. حداقل در حرفه تهیه‌کنندگی یکی از کسانی هستم که حرفی برای گفتن دارم و با آوردن بیش از ده کارگردان کار اول به سینما از جمله بهرام توکلی، علیرضا امینی، رهبر قنبری و مسعود خان ده‌نمکی و ... در حوزه تهیه‌کنندگی بیشترین فیلم با موضوع دفاع مقدس را ساختم .تهیه کننده پر فروش‌ترین فیلم تاریخ سینما ایران هستم و سالیان سال در حوزه فرهنگ و سینما مدیریت کردم و مشاور عضویت بیش از 30 شورا و مراکز فرهنگی و سینمایی بوده‌ام و اکنون درجه یک هنری را بعد از 30 سال تجربه و فعالیت در این حرفه کسب کردم و شاید لازم است بدانی در دوره شمقدری خدا را شکر که هیچ حمایت و فیلمی نساختم. اینها را گفتم و ریا کردم که تو بدانی جایگاهت کجاست که بی‌غیرت شدنت را برای ریاست ما بر هیات مدیره خانه سینما قورت دهی. حسن آقا شما را فردی مؤمن و صادق می‌پنداشتم. مراقب شیطان باشیم این سیاهه را برایت نوشتم چون رفاقتی با هم داشتیم در این ایام ماه مبارک شما را به تقوی الهی دعوت می‌کنم

و این نیز بگذرد

جام می و خون دل هر یک به کسی دادند

در دایره قسمت اوضاع چنین باشد

ولله الحمد

حبیب الله کاسه ساز

29/4/92


 تاريخ ارسال: 1392/4/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.