پرده سینما

عباس کیارستمی برای جشنواره فیلم ونیز فیلم 70 ثانیه ای می سازد

پرده سینما









قدیمی‌ترین جشنواره سینمائی جهان امسال هفتادمین سال خود را جشن می‌گیرد و تدارکات بسیاری برای برگزاری آن دیده شده است.

 

عباس کیارستمیآخرین ساخته آلفونسو گوارون جاذبه با بازیگری جرج کلونی و سانداربالاک افتتاحیه این جشنواره این جشنواره است که خارج از مسابقه در روز 28 آگوست در کاخ جشنواره به نمایش در می آید. این فیلم به شکل سه بعدی توسط کمپانی وارنرساخته شده و ماجرائی جنائی و پرتنش دارد ماجرایی که داستانش در فضای لایتناهی می گذرد. ساندرا بالاک در جاذبه نقش دکترهوشمندی را ایفا می کند که برای نخستین بار به یک سفر فضائی در کنار فضاشناس که نقش او را جرج کلونی بازی می کند قرار گرفته است.

در یکی از ماموریت هائی  معمولی و روزانه که مجبورند از سفینه خارج شوند، سفینه خراب می شود و این دو در فضای لایتناهی تنها می مانند...این فیلم علمی تخیلی شروع هیجان انگیزی  برای آغاز جشن تولد هفتاد سالگی جشنواره ونیز است.  سناریو فیلم را هاری پوتر نوشته و  کارگردان فیلم آلفونسو گوارون که مکزیکی الاصل است، اولین کارش را در سال 1991 ساخته بود که یک کمدی سیاه تلقی می شد و با همان اثر موفقیت زیادی در مکزیک به دست آورد. او بعدا به آمریکا مهاجرت کرد و شاهزاده کوچولو را در آنجا در 1995 کارگردانی کرد.

امسال به مناست هفتادمین سالگرد ونیز مدیران از هفتاد کارگردان نامدار جهانی دعوت کرده هر کدام فیلمی حدود 70 ثانیه (یعنی بین 60 تا 90 ثانیه)  به میل خود با آزادی کامل درباره انتخاب سوژه بسازند تا در جشنواره به نمایش در آید. (قبلاً جشنواره کن چنین اقدامی برای شسصتمین سالگرد خود انجام داده بود که از ایران تنها عباس کیارستمی، برنده نخل طلا، نیز با یک فیلم سه دقیقه ای بنام ( رومئوی من کجاست؟) فیلمی به سفارش کن ساخته بود و مورد توجه قرارگرفته بود.)

ازبین سینماگرانی که تاکنون نام شان مشخص شده به جز کیارستمی  که برای جشنواره ونیز فیلم خواهد ساخت فعلا این نام ها در فهرست دیده می شود: برناردو برتولوچی، پل شرایدر، شخار کاپور، آپیجاتپونگ وراستاکول،  مونته هلمن ، والتر سالس و...مدیریت جشنواره امسال همچون سال گذشته با آلبرتو باربرا، مدیری با تجربه و فیلمشناس- است و انتظار می رود همچنان ونیز مقام دومین جشنواره معتبر جهانی را برای خود حفظ کند.


 تاريخ ارسال: 1392/5/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.