پرده سینما

دادستان تهران: بازداشت جعفر پناهی سیاسی نیست

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-بازداشت جعفر پناهی سیاسی نیست

-پرونده"اعتماد"به دست ما نرسیده است

-درصورت اعلام،با كمپ‌های غیرمجاز ترك اعتیاد برخورد می‌كنیم

 

 دادستان تهران با تایید خبر بازداشت جعفر پناهی اعلام كرد كه این بازداشت جنبه سیاسی ندارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، دكتر عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 3 تهران در جمع خبرنگاران درباره علل بازداشت جعفر پناهی توضیح داد كه بازداشت وی به علت هنرمند بودن ایشان نیست و جنبه سیاسی نیز ندارد. ایشان در مظان ارتكاب برخی جرایم بوده كه گزارش شد و به همراه یك نفر به دستور قاضی پرونده دستگیر شد و تحقیقات ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ارسال پرونده روزنامه «اعتماد» به دادگاه گفت: تا امروز این پرونده نیامده و قرار است ارسال شود اگر بیاید جداگانه اطلاع‌رسانی می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اقدام دادستانی در برخورد با كمپ‌های غیرمجاز ترك اعتیاد گفت: بخشی از موضوع رسیدگی به كمپ‌های غیرمجاز به وزارت بهداشت بر می‌گردد و بخشی به دادستانی كه ما در مبارزه با مواد مخدر مشكلی نداریم اگر رسما به ما اعلام شود وارد عمل شده و برخورد می‌كنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه پرونده وقوع حادثه در یكی از مراكز دولتی چیست؟ گفت: موضوع یك حادثه غیرعمد در یكی از مراكز دولتی بود كه به خاطر مشكلات فنی دستگاهی چهار نفر كشته شدند و تعدادی نیز مصدوم شدند.از آنجا كه حادثه غیرعمد بود پرونده در دست كارشناسی است و با اعلام نتیجه كارشناسی موضوع جداگانه اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال كه از چند ماه گذشته پرونده‌های زمین‌خواری از شهرستان‌های استان تهران در دادسرای ویژه رسیدگی نمی‌شود آیا این اقدام مانع مبارزه جدی شده است، اظهار كرد: راهكارهایی در این خصوص پیش‌بینی شده است كه به زودی اعلام می‌شود. ما نمی‌خواهیم كه صلاحیت‌ها مانع مبارزه جدی با پدیده شوم زمین‌ خواری شود. به خصوص اینكه تمام دادستان‌ها مكلف‌اند كه طبق قانون مبارزه كنند اما برخی دوستان عنوان كردند كه صلاحیت مانع رسیدگی شده به نظر ما با این راهكارهایی كه در دست اجرا و پیش‌بینی داریم وقتی عملی شود جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

 

منبع: ایسنا

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/12/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.