پرده سینما

شرط سنی برای بیمه‌ی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه حذف شد

پرده سینما









مدیر‌عامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان از دستور رییس‌جمهور مبنی بر حذف شرط سنی برای بیمه‌ی اهالی حوزه‌ فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد.

 

مهدی شجاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ طرح حذف شرط سنی برای بیمه‌ اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که قرار بود در آخرین جلسه‌ی هیأت دولت مطرح شود، اظهار کرد: رییس‌جمهور برای اجرایی شدن این طرح به معاون اول خود دستور مستقیم داده است که با توجه به این رسیدگی، بن‌بست بزرگ بیمه‌ی اساتید و اهالی حوزه‌ی فرهنگ، هنر و رسانه شکسته خواهد شد.

او ادامه داد: اگر طرح حذف شرط سنی برای شروع و تداوم بیمه‌ اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تصویب شود، بن‌بست بیمه‌ ای موجود از بین می‌رود.

شجاعی با بیان این ‌که براساس مقررات سازمان تأمین اجتماعی، مردان بالای 50 سال و زنان بالای 45 سال نمی‌توانند بیمه شوند، گفت: بسیاری از فرهیختگان کشور که متقاضی بیمه‌ صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان هستند، به‌دلیل وجود شرط سنی امکان بیمه شدن ندارند. از طرف دیگر، چون بیمه‌ اول را ندارند، از مزایای بیمه‌ تکمیلی صندوق نیز بهره‌مند نمی‌شوند. جامعه‌ هنرمند کشور غالباً در میان ‌سالی مبتلا به بیماری و درپی آن، با هزینه‌های سنگین درمان مواجه می‌شود، در حالی‌ که عموماً این قشر درآمد ثابت نیز ندارند.

او با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر، از همه‌ی ظرفیت‌ها استفاده شد تا چتر بیمه‌ تأمین اجتماعی و بیمه‌ تکمیلی برای همه‌ی متقاضیان در سراسر کشور گسترده شود، افزود: مورد شرط سنی موجب شد تا یک مانع به قوت خود باقی بماند و اجازه ندهد تا بسیاری از اهالی شریف فرهنگ، هنر و رسانه که استحقاق بهره‌مندی از بیمه‌ تکمیلی را دارند، از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.


 تاريخ ارسال: 1392/5/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.