پرده سینما

علی زارعان: جشنواره فیلم کودک یک جشن ملی است

پرده سینما









مدیر گروه کودک شبکه دو سیما گفت: ارتقای جشنواره کودکان و نوجوانان، به هم‌افزایی بین نهادهای مختلف متولی این قشر بستگی دارد.

 

جشنواره فیلم کودکبه گزارش سایت پرده سینما علی زارعان در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به لزوم توجه به ارتقای کیفی آثار سینمای کودک و نوجوان، گفت: آنچه در برگزاری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اهمیت دارد این است که باید در راستای برگزاری آن، مسیرهم افزایی بین نهادهای مختلف بیشتر شود.

زارعان یادآور شد: در دو سال گذشته ما و عمو پورنگ در این جشنواره حضور داشتیم و فضا فضای شور و نشاط شده بود تا آن جا که تبدیل به یک جشن ملی شده بود.

مدیر گروه کودک شبکه دو گفت: این نوع همکاری‌ها زمانی قوی می‌شود که در کنار این جشنواره جشنواره‌های مجاوری (از جمله جشنواره بازی‌های رایانه‌ای و جشنواره‌های سینمایی یا تلویزیونی) نیز با توجه ویژه به قشر کودک و نوجوان قرار گیرد، زیرا چنین عملکردی باعث تقویت جشنواره کودک می‌شود.

زارعان با بیان اینکه سال گذشته داور بخش فیلم‌های کوتاه و ویدئویی جشنواره کودک بوده است، گفت: من معتقدم در این دو بخش هرچقدر بیشتر سرمایه گذاری شود، در تولید فیلم‌های سینمایی بلند، موفق‌تر خواهیم بود و هرچه این ظرفیت را بالاتر ببریم، به نفع مخاطب خواهد بود.

مدیر گروه کودک شبکه دو سیما درباره محل برگزاری جشنواره نیز خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که مکان جشنواره تغییر کند زیرا اینکار به روند برگزاری جشنواره لطمه می زند. جشنواره انسی در شمال شرق فرانسه جشنواره‌ای است که بیش از 60 سال قدمت دارد یعنی 60 سال است که یک جشنواره در آنجا برگزار می‌شود. باید توجه داشت که جشنواره‌ها بر اساس اسم شهرها رقم می‌خورد و اعتبار پیدا می کند.باید بگویم به جز تهران و اصفهان هیچ شهر دیگری ظرفیت پذیرش این جشنواره بین‌المللی را ندارد.

بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، به دبیری سیداحمد میرعلایی از 15 تا 19 مهر ماه برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/5/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.