پرده سینما

رئیس سازمان سینمایی کشور به جشنواره ملی تسنیم پیام داد

پرده سینما









در حالی که دومین جشنواره ملی تسنیم به روزهای برگزاری خود نزدیک می شود، رئیس سازمان سینمایی و امورسمعی و بصری طی پیامی به این جشنواره گفت: امیدوارم دومین جشنواره ملی تسنیم- آیات قرآنی در جوار بارگاه نورانی ثامن الائمه الامام علی ابن موسی الرضا علیه السلام که خود مصداق قرآن ناطق است فرصتی را مهیا سازد که تقدیرسینمای ایران در فضای نورانی قرآن رقم خورد.

 

شمقدریبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران متن کامل پیام جواد شمقدری به شرح زیر است:

بسم ا... النور

قرآن کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و معدن و منبع رحمت الهی است.

بخشی از مسئولیت هدایت مردم برعهده هنرمندان و نویسندگانی است که در موضوعات مختلف قرآنی و دینی به تحقیق می پردازند. پیام های الهی را از آیات وحی دریافت و با زبان هنر به مردم منتقل می کنند.

داستان چه به صورت نظم باشد یا نثر و یا در شکل نمایشنامه و فیلم، اثری در خواننده و بیننده می گذارد که استدلالها عقلی هرگز قادر به چنان تأثیری نیست. دلیل این موضوع آن است که اکثریت انسان ها قبل از آنکه عقلی باشند، حسی اند و بیش از آنچه به مسایل فکری بیندیشند در مسایل حسی غوطه ورند. از این رو می بینیم که همیشه برای جا افتادن استدلالها عقلی از مثال های حسی استفاده می شود و گاهی ذکر یک مثال مناسب و بجا تآثیر استدلال را چندین برابر می کند. به همین جهت قرآن، تاریخ و داستان را نیز برای تعلیم و تربیت برگزیده است.

داستان هایی که ریشه در واقعیت و حقایق زندگی بشر دارد و تاریخی که مجاهدت های صلحا و انبیاء الهی را روایت می کند که در مسیر جاری کردن دستورات الهی و ابلاغ پیام وحی خداوند از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و رنج های فراوان را به جان خریدند و به توصیف سرنوشت عبرت انگیز اقوام و مردمانی می پردازد که راه شیطانی را بر رستگاری ترجیح دادند و گرفتار عذاب شوم و دردناکی شدند، اینها در کنار روح معنوی و معارف ملکوتی مستتر در سطر سطر قرآن ظرفیت هایی را ایجاد می کند که سینما به مدد آن می تواند راه تعالی و نورانی خود را بیابد.

محورهای موضوعی مطرح شده در جشنواره قرآنی تسنیم خود نشانی از عمق معارف و حقایق قرآنی است که کمتر به آن توجه شده است.

امیدواریم دومین جشنواره ملی تسنیم- آیات قرآنی در جوار بارگاه نورانی ثامن الائمه الامام علی ابن موسی الرضا علیه السلام که خود مصداق قرآن ناطق است فرصتی را مهیا سازد که تقدیرسینمای ایران در فضای نورانی قرآن رقم خورد.

جواد شمقدری/ معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری

دومین جشنواره ملی تسنیم توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی از 22 تا 24 مرداد ماه در مشهد مقدس برگزار می شود.


 تاريخ ارسال: 1392/5/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.