پرده سینما

تعدادی از هنرمندان، با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از علی جنتی اعلام کردند

پرده سینما








 

تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر حمایت خود را از علی جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردند.

 

علی جنتیبه گزارش نسیم در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:

فرهنگ به عنوان بستر ظهور باورها، ارزشها و آداب و سنتها، تبلور حیات معنوی ملتها در گستره زمان بوده و رشد و بالندگی و پویایی آن در گرو تعالی عناصر فرهنگی و زمینهسازی برای هنرآفرینی و فرهنگسازی اصحاب فرهنگ و هنر است. مؤلفههای عرصه فرهنگ و هنر به عنوان مهمترین ارکان جامعهپذیری فرزندان این سرزمین و حلقه وصل نسلهای صاحب حیات در این دیار کهن به شمار میرود.

اهمیت مقوله فرهنگ در ارایه چشماندازی درخشان از ملتها در روزگاری که جلوههای مادی زندگی بشری بیش از گذشته رنگ میبازد بر کسی پوشیده نیست. آنچه مسلم است سیاستگذاری و تعیین راهبردهای مناسب جهت تعالیبخشی و زمینهسازی برای رونق افزایی فعالیتهای فرهنگی و هنری نقش بسزایی در طی طریق اهالی و اصحاب فرهنگ و هنر داشته و انتظار آن است که مساعی مدیران عرصه فرهنگ کشور بر مدار تسهیل و کیفیسازی خلق آثار فاخر فرهنگی و هنری استوار گردد.

با توجه به شرایط حساس و خطیر کشور عزیزمان ایران و توجه به نقش مهم اصحاب فرهنگ و هنر در راه اعتلای فرهنگ جامعه و لزوم توجه ویژه به فرهنگ به عنوان زیربنا و سازنده هویت جامعه ایرانی ما هنرمندان ایران زمین در راستای اهداف عالیه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب حجتالاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در دولت تدبیر و امید، حمایت خود را از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای علی جنتی که با برنامهای کامل و منسجم سعی در برطرف نمودن کاستیهای موجود در عرصه فرهنگ کشور از جمله رفع موانع موجود در فرایند اقتصادی کردن فرهنگ و لزوم اصلاح برخوردهای غیرفرهنگی با اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین تحقق اهداف دیرینه فرهنگدوستان این مرز و بوم از جمله گسترش اعتدال فرهنگی، امید فرهنگی، گسترش و تعمیق گفتگوهای فرهنگی را دارند، اعلام مینماییم. اصحاب فرهنگ و هنر امید دارند با حضور ایشان در عرصه سکانداری فرهنگ شاهد توجه به توانمندیهای انسانی حوزه فرهنگ، رفع موانع و مشکلات هنرمندان، مدارا با اهالی فرهنگ، تحقق عدالت فرهنگی و پررنگتر شدن نقش حمایتگری دولت به جای تصدیگری عرصه فرهنگ باشیم.

بیشک هنرمندان دارای نقشی بیبدیل در راه گسترش گفتمان اعتدال و گسترش امید فرهنگی و تقویت نگاه امیدآفرین نسبت به افق فرهنگ و جامعه ایران خواهند داشت. امید است با توجه به این سرمایههای هنری، شاهد اعتلای فرهنگ میهنمان باشیم.

علی سرتیپی

جواد نوروزبیگی

جبیب کاوش

سید جمال ساداتیان

محمدرضا تخت کشیان

اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران

سید ضیاء هاشمی

محسن وزیری

محمدرضا صفوی

محمد حسین فرحبخش

عبدا... علیخانی

جبیب ا... کاسه ساز

عزت ا... جامعی

محمد نشاط

مرتضی شایسته

سید امیر پروین حسینی

محمد خزاعی

محمد صادق آذین

کمال تبریزی

بهروز افخمی

سید مسعود اطیابی

جهانگیر الماسی

مسعود ده نمکی

پژمان بازغی

نیوشا ضیغمی

محمدرضا گلزار

الهام حمیدی

رزیتا غفاری

سام درخشانی

عبدالرضا اکبری

پندار اکبری

امیرمحمد زند

رضا یزدانی

شهرام شکوهی

حمید عسگری

مازیار فلاحی

امید حاجیلی

رضا صادقی

بهنام صفوی

شهاب رمضان

گروه رستاک

بنیامین بهادری

فرزاد فرزین

خشایار اعتمادی

امیر کریمی

فرهاد جواهرکلام


 تاريخ ارسال: 1392/5/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.