پرده سینما

با رأی اعتماد مجلس، علی جنتی سکان دار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد

پرده سینما






 

 

 

به گزارش سایت پرده سینما دقایقی پیش علی جنتی وزیر پیشنهادی روحانی برای سکانداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کسب 234 رأی موافق و 36 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع به مدت 4 سال با رأی اعتماد مجلس به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم معرفی شد.

 

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شدعلی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه چه زمانی معاونین خود در بخش‌های مختلف وزارت ارشاد را معرفی خواهید کرد، توضیح داد: روز شنبه به ساختمان وزارت ارشاد در بهارستان می‌روم. ابتدا باید وضعیت را بررسی کنم، برخی از مدیران که شایستگی داشته باشند ابقا می‌شوند و اگر نیاز به تغییر بود مدیران جایگزین معرفی خواهند شد.

وی در پاسخ به اینکه از معاونت‌های فرهنگی و هنری گزینه خاصی را برای جابه‌جایی مدنظر دارید، گفت: فعلاً در این راستا صحبتی نشده است و پیرامون هیچ معاونی تا این ساعت صحبت نشده و به فردی فکر نکرده‌ام چرا که فکرمان معطوف به رأی اعتماد بود.

وی در پایان اعلام کرد: شنبه وارد ساختمان وزارت ارشاد در میدان بهارستان خواهم شد تا کار را آغاز کنم.

 

به گزارش ایسنا جنتی در دفاعیه خود در مجلس شورای اسلامی قول داد مدیریت هنری را به اهلش بسپارد، دغدغه‌های معیشتی هنرمندان را برطرف کند. او همچنین قول داد راه میانه‌ای در پیش گیرد و تصویر زیبایی از فرهنگ ایرانی به نمایش بگذارد.

 

 

علی جنتی فرزند آیت‌الله احمد جنتی (دبیر شورای نگهبان) در سال ۱۳۲۸ به دنیا آمده است. او پس از پایان سطح، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات شبیری زنجانی، یوسف صانعی و آذری قمی ‌گذراند.

جنتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مسؤولیت‌هایی چون مدیریت صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز اهواز، نمایندگی قوه ‌قضاییه در شورای سرپرستی صداوسیمای جمهوری‌ اسلامی ایران، استانداری خوزستان، عضویت در ستاد قرارگاه خاتم‌الانبیا و ریاست دفتر جانشین فرماندهی کل قوا، استانداری خراسان، معاونت امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، سفارت ایران در کویت و معاونت سیاسی وزارت کشور را تجربه کرد.

او که در مقطعی به عنوان مدیر شبکه اول سیما فعالیت کرده است، مسؤولیت‌های دیگری را نیز تجربه کرده که بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از: قائم‌مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مشاور وزیر امور خارجه و رییس کمیته فرهنگی – اجتماعی شورای‌عالی امنیت ملی، معاون سیاسی وزارت کشور و پژوهشگر سیاست خارجی در مرکز تحقیقات استراتژیک.


 تاريخ ارسال: 1392/5/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.